آغاز توزیع کارت آزمون سراسری 97 از فردا

آزمون سراسری سال ۹۷ روزهای ۷ و ۸ تیرماه برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 97 از فردا خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۱۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز توزیع کارت آزمون سراسری 97 از فردا

حسین توکلی در گفت‌وگو با پانا گفت: کارت‌ شرکت در آزمون برای‌ کلیه‌ داوطلبان‌ آزمون‌ سراسری سال 97 در روزهای سوم تا ششم تیرماه ۹۷ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی باید مطابق بند «ب» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۲ و ۳ مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کنکور سراسری‌ سال 97 در روزهای ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود، گفت: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج‌شنبه ۷ تیر و آزمون گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج‌شنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم‌تجربی در صبح جمعه ۸ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۸ تیر ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش کشور برگزار خواهد شد.

نحوه‌ و زمان پرینت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون

توکلی افزود: بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کارت‌ شرکت در آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌‌ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌‌تجربی‌، علوم‌انسانی‌، هنر و زبان‌های خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از بعدازظهر روز یکشنبه ۳ تیر تا روز چهارشنبه ۶ تیر برای مشاهده و پرینت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند، باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود اقدام کنند.

به گفته وی، داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

توکلی تأکید کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. بنابراین کلیه داوطلبان باید برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

نکاتی درباره شخصی‌سازی دفترچه‌های سوال گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ به هر داوطلب در کلیه گروه‌های آزمایشی یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») در قالب دو بسته نایلونی داده می‌شود. این بسته‌ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.

وی تأکید کرد: داوطلبان شاغل در شغل بهیاری که دارای دیپلم بهیاری هستند در گروه آزمایشی علوم تجربی و داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه‌های عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) باید به سوالات دفترچه اختصاصی شماره ۳ نیز پاسخ دهند.

به گفته توکلی، داوطلبان در کلیه گروه‌های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامت‌گذاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار