رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان : مداخله بهنگام شکاف‌های آموزشی نوآموزان را رفع می‌کند

اصفهان (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان : طرح سنجش سلامت جسمانی به تشخیص و مداخله بهنگام در جهت رفع مشکلات نوآموزان کمک می کند و شکاف های آموزشی و موانعی که در این زمینه وجود دارد را از میان برمی دارد.

کد مطلب: ۸۳۱۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان : مداخله بهنگام شکاف‌های آموزشی نوآموزان را رفع می‌کند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت : با توجه به ضرورت و اهمیت آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی سنجش و شناسایی به هنگام نوآموزان، گامی مؤثر در ارائه خدمات بهینه در زمینه آموزشی و تربیتی است.

وی با اشاره به اینکه طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی، راهی برای شناسایی نوآموزان دیرآموز با نیاز ویژه ذهنی برای ارائه آموزش و مداخلات به هنگام در استان است، اظهار داشت: در واقع این طرح به منظور سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان بر پایه برنامه‌ریزی‌ها در پایگاه‌های مناطق مختلف استان اجرا می‌شود، در این طرح دانش‌آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

الماسی ادامه داد: طرح سنجش سلامت جسمانی به تشخیص و مداخله بهنگام در جهت رفع مشکلات نوآموزان کمک می کند، هنگامی که خانواده ها برای ثبت نام در پایه اول فرزندشان به دبستان مراجعه می کنند از طریقه مدرسه مراجعه به پایگاه های سنجش نوبت دهی انجام می گیرد و در صورت تایید سلامت، نوآموزان برگه سلامت دریافت می کنند و به مدرسه برای ثبت نام مراجعه خواهند کرد.

وی با تاکید کرد: در واقع مداخله های اولیه بیانگر یک نظام حمایتی آموزشی است که می کوشد از ابتدای تولد پس از شناسایی کودک با نیاز ویژه، کودک وخانواده اش رامورد حمایت وتوانبخشی وآموزش قرار دهد، کودکانی که در زمینه های رشد جسمی، حسی، شناختی یا مهارت های لازم برای خودیاری تاخیر دارند با اختصاص هزینه های دولتی نیازمند دریافت خدمات مذکور است. رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: انجام این طرح عوامل خطر ساز نظیر شرایط نامساعد اقتصادی واجتماعی را به صورت بالقوه ای کاهش می دهند و کاهش نیاز به خدمات آموزش استثنایی را برای دانش آموزان ویژه به همراه دارد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان اضافه کرد: این طرح از تیرماه در قالب 55 پایگاه در کلیه مناطق حتی مناطق عشایرنشین و پایگاه های سیار به اجرا درمی آید و پیش بینی می شود که امسال 90 هزار نفر دانش آموز بدو ورود داشته باشیم که باید از فیلتر سنجش رد شوند.

وی در رابطه با مراحل چرخه سنجش نوآموزان گفت: ثبت نام توسط مدیر پیش دبستانی در سامانه سنجش و معرفی به پایگاههای سنجش تاییدیه سنجش توسط مسئول پایگاه در برگه نوبت گیری، معرفی نوآموز به واحدهای بهداشتی معرفی شده از طرف مرکز بهداشت استان انجام می شود و اگر والدین تا سه روز مراجعه نکنند مشمول 10 هزار تومان جریمه خواهند شد و اگر این سه روز بیشتر شد دوباره باید ثبت نام انجام شود و هزینه 25 هزار تومانی را بپردازند.

الماسی ادامه داد: مدارک لازم برای حضور در پایگاه سنجش شامل: فرم نوبت گیری، اصل شناسنامه نوآموز و والدین آنها، کارت بهداشت است و والدین باید به نزدیکترین مدرسه سامانه سناد برای نوبت گیری مراجعه کنند.

وی در خصوص شرکت نوآموزان پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت عنوان کرد: این طرح برای سومین سال متوالی به اجرا در می آید و نوآموزان پیش دبستانی می توانند در طرح سنجش سلامت شرکت کند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان تصریح کرد: برای سنجش نوآموزان سامانه سناد و سامانه طرح سنجش با یکدیگر درارتباط بوده و در صورتی که نوآموزی در سامانه سناد ثبت نام نکرده باشد امکان شرکت در طرح سنجش از وی سلب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار