معاون سواد آموزی استان قم:

770 هزار تومان در ازای با سواد کردن هر نفر پرداخت می شود

قم (پانا) - معاون سوادآموزی استان قم گفت: در تعطیلات تابستان با توجه به فرصت ایجادشده برای کارمندان به ازای با سواد کردن هر فرد بی‌سواد 770000 تومان پرداخت خواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۱۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
770 هزار تومان در ازای با سواد کردن هر نفر پرداخت می شود

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه تابستان برای فرهنگیان فرصتی مغتنم است تا علاوه بر مشارکت در این امر خدا پسندانه بتوانند به مزایای حقوقی دست پیدا کنند.

وی این فرصت را قدمی خدا پسندانه در راه باسواد شدن بی‌سوادان به کمک فرهنگیان و کارکنان ادارات آموزش و پرورش خواند و افزود: همکاری آنان به عنوان اشخاص حقیقی در قالب خرید خدمات است که در برابر قبولی هر نفر سوادآموز دوره سوادآموزی مبلغی دریافت می‌کنند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: دوره سوادآموزی معادل پایان سوم ابتدایی است و با ۴ ماده درسی و ۴۰۰ ساعت آموزش تعریف شده است که روزی حدود ۲ساعت و حدود ۴ماه آموزش و تدریس انجام می‌شود.
پس ازشناسایی و ثبت نام بی‌سواد در سامانه سوادآموزی از سوی مدیر آموزش و پرورش با همکاران فرهنگی قرارداد همکاری منعقد می‌شود.
وی افزود: بعد از آموزش و شرکت سوادآموز در آزمون پایان دوره و قبولی او علاوه بر بهره‌مندی از اجر معنوی مبلغ ۷۷۰ هزار تومان طبق مفاد قرادداد محاسبه و به حساب شخص آموزش دهنده واریز می‌شود. هر فرد هم می‌تواند تا سقف ۱۲نفر ثبت‌نام و آموزش دهد. شرط سنی بی‌سوادان برای ثبت‌نام ۱۰ تا ۴۹ سال است.
قاسمی نیا تصریح کرد: از همکاران مشارکت کننده در تدریس به بی‌سوادان قدردانی استانی و کشوری خواهد شد. به منظور تشویق بی‌سوادان برای حضور مرتب در کلاس بعد از قبولی و اعلام نتایج مبلغ ۱۵۲۷۰۰۰ریال به حساب بانک ملی آنان (آموزش‌گیرنده) واریز خواهد شد.
معاون سواد آموزی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگیان و کارمندان ادرات آموزش و پرورش متقاضی می‌توانند برای شرکت و ثبت نام در این طرح و انعقاد قرارداد به کارشناسی‌های سوادآموزی نواحی و مناطق آموزش وپرورش مراجعه و از این فرصت استفاده کنند.

نمونه فرم ثبت نام جهت اعلام همکاری جهت سوادآموزی در زیر مشاهده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار