مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان:

40 درصد فضاهای آموزشی و پرورشی خراسان رضوی را خیران مدرسه ساز ساخته‌اند

مشهد(پانا) - بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۱۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
40 درصد فضاهای آموزشی و پرورشی خراسان رضوی را خیران مدرسه ساز ساخته‌اند

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در بیستمین آیین تجلیل از خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی گفت: خیرین از دونعمت بهره مند هستند اول تمکن مالی و دوم هنایتی که خداوند متعال به ایشان داشته که این اموال را در راه خیر صرف کنند.

وی افزود:مدرسه سازی صدقه جاریه ای است که تا سال های سال دانش آموزان در آن تعلیم می بینند و خود منشا خیر می گردند و قطعا خیرین نیز در اجر این خیرات سهیم و شریک اند.

خدابنده فضا و تجهیزات،نیروی انسانی و محتوای آموزشی را سه عامل اصلی آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد:در تولید محتوای آموزشی و نیروی انسانی علی رغم مشکلات موجود منابع خوبی در اختیار داریم و به واسطه خیرین در بحث فضا و تجهیزات نیز جایگاه خوبی در کشور داریم اما با این حال نیز نیاز به تلاش بیشتر در این زمینه داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با شاره به اینکه 40 درصد فضاهای آموزش و پرورش استان توسط خیرین ساخته می شود تصریح کرد :در حال حاضر به یک میلیون ودویست هزار متر مربع فضای آموزشی نیازمندیم تا بتوانیم فاصله خود را با میانگین کشوری به حداقل برسانیم که البته این فاصله در برخی نقاط استان از جمله حاشیه شهر مشهد بیشتر است ،به علاوه اینکه در کنار فضاهای آموزشی ما به کانون ها ،دارآلقرآن ها،کارگاه ها و سایر فضاهای پرورشی نیز نیازمندیم.

خدابنده در پایان رویکرد آموزش و پرورش استان را حرکت به سمت مهارت آموزی دانست و گفت :امروز 270 پروژه خیر ساز در حال ساخت و اجرا است که از این تعداد 175 پروژه مدرسه است و حدود 973 کلاس درس مهیا شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار