استاندار قم:

مسئولان برای اقامه ی هرچه باشکوه تر نماز تلاش کنند

قم (پانا)- استاندار قم با تاکید بر تلاش مسئولان برای فراهم نمودن زیرساخت های اقامه ی هرچه باشکوه تر نماز گفت: متولیان امر نباید به دنبال مزد دنیوی برای فعالیت های خویش باشند.

کد مطلب: ۸۳۱۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان برای اقامه ی هرچه باشکوه تر نماز تلاش کنند

سید مهدی صادقی در جلسه شورای اقامه نماز استان قم طی سخنانی با بیان اینکه نماز جزء باورهای دینی مردم است اظهار داشت: اقامه ی نماز دارای پیش زمینه ی معنوی بوده و نباید جنبه ی مادی به خود بگیرد.
وی با تاکید بر زمینه سازی برای اقامه ی باشکوه نماز در محافل عمومی و نیز ترغیب عمومی به این امر افزود: در بحث نماز متولیان نباید به دنبال مزد گرفتن باشند و این امر دینی نباید با مسائل غیرتوحیدی اختلاط شود.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور نیز با بیان اینکه نماز نماد عبودیت خداوند است گفت: در پرتو نماز است که زمینه ی خودداری از منکرات و اوج گیری به سمت معنویات فراهم می شود.
وی مهمترین پایگاه برگزاری و اقامه نماز را مساجد دانست و با اشاره به عناصر دخیل در برگزاری باشکوه نماز جماعت در مساجد بیان داشت بایستی طرح جامعی برای ارتقاء جایگاه این عناصر از جمله ائمه جماعات و زیرساخت های فرهنگی و تبلیغاتی تهیه شود.
رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور همچنین با بیان اینکه 50 هزار طلبه ی خارجی از بیش از 130 کشور دنیا در 130 رشته ی تحصیلی در مراکز جامعه المصطفی در داخل و خارج از ایران مشغول تحصیل هستند بیان داشت: استان قم به لحاظ جایگاه خاصی که دارد باید در بحث مباحث مذهبی و عقیدتی در کشور الگو باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار