«اسین چلبی» نواده بیست و دوم مولانا در آرامگاه شیخ «بایزید بسطامی» حضور پیدا کرد

تهران (پانا) - «اسین چلبی» نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا که برای شرکت در همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، به شهر شاهرود سفر کرده است، به زیارت امامزاده «محمد بسطام» رفت.

کد مطلب: ۸۳۱۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
«اسین چلبی» نواده بیست و دوم مولانا در آرامگاه شیخ «بایزید بسطامی» حضور پیدا کرد

«اسین چلبی» Esin Çelebi نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا که جهت شرکت در همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام با دبیری دکتر «مجید پازوکی» به شهر شاهرود سفر کرده است، به زیارت امامزاده «محمد بسطام» رفت. وی همچنین در آرامگاه عارف گرانقدر شیخ «بایزید بسطامی» حضور پیدا کرد.

دکتر «مجید پازوکی» دبیر همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان در مورد برنامه‌های این همایش دو روزه گفت: برنامه‌های این همایش در دو مسیر طراحی شده است؛ یکی آشنایی با توریسم فرهنگی یا گردشگری فرهنگی و مناطق تاریخی و جغرافیایی منطقه و همچنین آشنایی با اماکن و مفاخر فرهنگی در منطقه است. در این دو روز، میهمانان ما با بخشی از طبیعت زیبای این منطقه که قابلیت جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری را دارد، آشنا می‌شوند.
مدیر دفتر انجمن ملی دوستداران حافظ دفتر شاهرود در ادامه گفت: علاوه بر برنامه‌های گردشگری مناطق طبیعی و مناطق تاریخی؛ یک نشست علمی سه ساعته داریم که در این پنل علمی؛ اساتید و چهره‌های فرهنگی در مورد تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، زبان‌شناسی، مردم‌شناسی منطقه، مفاخر علمی، دینی و عرفانی منطقه شاهرود، بسطام و خرقان صحبت می‌کنند.
وی همچنین گفت: سخنرانان پنل علمی همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان که عبارتند از: دکتر «محمدعلی موحد» پژوهشگر، محقق و حقوقدان برجسته و سرشناس کشور، دکتر «علی‌اشرف صادقی» دانشمند، استاد زبان‌شناس، ادیب، از چهره‌های ماندگار کشور و عضو فرهنگستان ادب فارسی، دکتر «علی‌اصغر بلوک‌باشی» بنیان‌گذار مطالعات فرهنگ مردم و انسان‌شناسی، دکتر «امیرخانی» ایران‌شناس و معاونت کتابخانه ملی، دکتر «حسین معصومی همدانی» فرزند ملا «علی معصومی همدانی» استاد ادبیات، تاریخ علم و فلسفه علم و همچنین دکتر «اکبر ایرانی» مدیر عامل مؤسسه میراث مکتوب در مورد تاریخ، جغرافیا، گویش، زبان، تکامل علوم و دانش منطقه در زمینه‌های مختلف علوم انسانی و علوم عقلی و علوم نقلی و همچنین در مورد اندیشمندان و مفاخر دینی، عرفانی و علمی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان؛ با حضور خانم «اسین چلبی» نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا و همچنین تعدادی از شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و هنری کشور و به همت انجمن ملی دوستداران حافظ دفتر شاهرود و با همکاری شهرداری شاهرود و بسطام و دهیاری خرقان، شوراهای شاهرود، بسطام و خرقان، فرمانداری شاهرود، دفتر نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی، دفتر کمیسیون ملی یونسکو در تهران، مؤسسه فرهنگی اکو و همچنین مؤسسه میراث مکتوب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه جاری در شاهرود، بسطام و خرقان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار