عراقچی: احتمال خروج ایران از برجام در هفته‌های آینده وجود دارد

چشم انداز مثبتی برای حفظ برجام در مذاکره با اروپا وجود ندارد

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان خبر از احتمال خروج ایران از توافق هسته ای با کشورهای اروپایی در چند هفته آتی داد.

کد مطلب: ۸۳۱۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
عراقچی: احتمال خروج ایران از برجام در هفته‌های آینده وجود دارد

به گزارش یورونیوز، سید عباس عراقچی با اشاره به مذاکرات برجامی ایران با کشورهای اروپایی بعد از خروج ایالات متحده از این توافق هسته ای اظهار کرد: «آنچه برای ما اهمیت دارد اجرای کامل و تمام عیار برجام است. برای ما اهمیتی ندارد چگونه اروپا قصد دارد برجام را حفظ و تحریم های آمریکا را دوربزند. آنچه برای ما اهمیت دارد حضور و ماندگاری شرکت های اروپایی در ایران است.»

او ادامه داد: «برای ما فروش نفت خام مهم است. می‌خواهیم که پول‌ها به آسانی به حساب ما واریز شود. باید یک ارتباط بین بانکی بین ما و اروپا باشد. این موضوع با اروپایی‌هاست تا راه اصلی را پیدا کنند.»

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در مورد بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای نیز گفت: «ایران حاضر است برای یافتن راه حل و بسته‌های اروپا برای حفظ برجام به اروپا کمک کند.»

او درباره‌ آینده توافق هسته‌ای و مذاکرات برجامی ایران با 1+4 نیز بیان کرد: «چشم انداز روشن و مثبتی برای ادامه مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام وجود ندارد اما منتظریم همانگونه که ایران فداکاری های زیادی برای حفظ برجام کرده است اروپا نیز دست به فداکاری بزند.»

عراقچی تصریح کرد: «انتظار ایران بسر آمده است و احتمال خروج ایران از برجام در هفته های آینده وجود دارد.»

او خاطرنشان کرد: «نمی‌توانم بگویم چشم‌انداز ادامه مذاکرات با اروپا روشن و مشخص است و می‌تواند ما را به دستیابی یک بسته مشترک برای حفظ برجام رهنمون کند. ما همچنان منتظریم و امیدوار تا بسته پیشنهادی اروپایی‌ها مورد رضایت ایران باشد تا ایران از برجام خارج نشود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار