مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی خبر داد:

دریافت مرخصی توسط زندانیان با حفظ قرآن

بیرجند(پانا) - مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی خبر داد:مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در بحث اقامه نماز به عنوان دستگاه برتر در کشور شناخته شده است ، گفت: یکی از طرح های مذهبی اداره زندانها برای زندانیان ، دادن 2 روز مرخصی به آنها با حفظ 3 صفحه از قرآن مجید است.

کد مطلب: ۸۳۱۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دریافت مرخصی توسط زندانیان با حفظ قرآن

علی هاشمی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، گفت: به مناسبت این هفته ،قضاتی که با زندانیان در ارتباط بوده و مسائل آنها را بررسی می کنند، در زندانها حضور یافته و از نزدیک مشکلات زندانیان را بررسی می کنند.

هاشمی به درصد زندانیان مرد و زن استان و مقایسه آنها با کشور پرداخت و گفت: در خراسان جنوبی ، 93 درصد زندانیان مرد و مابقی زن هستند که درصد زندانیان زن خراسان جنوبی نسبت به زندانیان کشور ، 4 درصد بیشتر است که از مجموع زندانیان استان، 86 درصد محکوم بوده و 76 درصد نیز زندانی مواد مخدر هستند.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی در ادامه به تعداد زندان های استان و کانون های اصلاح و تربیت اشاره کرد و گفت: در خراسان جنوبی هفت مرکز زندان وجود دارد که به غیر از ساختمان قدیمی و فعال زندان طبس که در داخل شهر طبس مستقر است ، سایر زندان ها در خارج از شهر های استان هستند و این مشکل ، با افتتاح ساختمان در حال احداث زندان طبس ، مرتفع خواهد شد و علاوه براین هفت زندان، یک مرکز کانون اصلاح و تربیت ویژه پسران در بیرجند فعال است که افراد زیر 18 سالی که مرتکب جرم شده اند ، در آن نگهداری می شوند.

وی در ادامه با اشاره به سه رقمی شدن تعداد آزادسازی زندانیان در سال 96 ، گفت:در سال گذشته 109 نفر از زندانیانی که نه میلیارد و ششصد میلیون تومان بدهی داشتند ، آزاد شدند و در دو ماهه اول سال 97 نیز ، 18 زندانی با بدهی دو میلیاردی آزاد شدند که امیدواریم این رقم ، به 110 نفر در پایان سال برسد.

هاشمی میزان کمک های مردمی در جشن گلریزان امسال را 362 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: حدود دو سوم این مبلغ به صورت تعهدی شامل چک و... بوده و مابقی به صورت نقدی پرداخت شده است که این رقم نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است.

عضو شورای قضایی استان در بخش دیگری از سخنانش به اشتغال زندانیان اشاره کرد و گفت: 30 درصد زندانیان استان مشغول به کار هستند که به دو گروه مولد و غیر مولد تقسیم شده که گروه مولد به زندانیان شاغلی اطلاق می شود که در زندان به صورت ماهیانه، برای خود بیش تر از 300 هزار تومان در آمد دارند .

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی در بحث موارد فرهنگی و تربیتی زندانیان استان گفت: خراسان جنوبی در بحث اقامه نماز به عنوان دستگاه برتر در کشور شناخته شده است که این موفقیت به دلیل حضور 26 روحانی در زندانهای استان برای اقامه نماز است و همچنین یکی دیگر از طرح های مذهبی اداره زندانها برای زندانیان ، دادن 2 روز مرخصی به آنها با حفظ 3 صفحه از قرآن مجید است و در صورتی که زندانی بی سواد باشد، خانواده وی می توانند این صفحات را حفظ کرده و پس از دادن آزمون ، مرخصی زندانی خود را دریافت کنند.

هاشمی گفت: تاکنون در این طرح تا کنون 259 خانواده زندانی ، توانسته اند برای زندانی خود مرخصی دریافت کنند.

وی افزود: 133 زندانی استان در دبیرستان بزرگسالان دانش مشغول به تحصیل اند و نیز در مرکز یادگیری شهید مطهری که در زندانها فعال هستند ، 147 نفر سواد آموز وجود دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار