وزیر کشور یک پل را در منطقه مرزی گلستان افتتاح کرد

تهران (پانا) - عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در دومین روز سفر خود به استان گلستان و در جریان بازدید از مناطق مرزی این استان، روز پنجشنبه یک دهنه پل را در منطقه مرزی «چات » در گنبدکاووس افتتاح کرد.

کد مطلب: ۸۳۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور یک  پل را در منطقه مرزی گلستان افتتاح کرد

به گزارش ایرنا، برای ساخت پل چات در بخش مرزی داشلی برون، مبلغ 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمران مرزی استانداری گلستان هزینه شده است.

پل چات سازه‌ای فلزی به طول 45 متر و عرض پنج متر دارد که بر روی رودخانه مرزی اترک در حوزه سرزمینی ایران ساخته شده و با بهره برداری از آن، مسیر دسترسی خودرویی به مناطق مرزی شرق گلستان بویژه حوزه چات، 80 کیلومتر نزدیکتر می شود.

وزیر کشور و هیات همراه شامل فرمانده مرزبانی کشور و دو تن از معاونین وزارت کشور در دومین روز سفر خود به استان گلستان ضمن بازدید هوایی از مرز مشترک ایران و ترکمنستان و پاسگاه های مرزبانی، در برخی از مناطق و پاسگاه های مرزی مرزی حضور یافته و مسائل و مشکلات آن را مورد بررسی قرار دادند.

بازدید از خط مرز دریایی ایران و ترکمنستان در گمیشان به صورت هوایی، پاسگاه های مرزی مخدومقلی و سنگرتپه اصلی این شهرستان و ایستگاه ورودی گاز ترکمنستان به ایران در حوزه شهرستان آق قلا به صورت زمینی از جمله برنامه های بازدید امروز وزیر کشور بود.

بازدید از دروازه مرز زمینی و ریلی در گمرک اینچه برون، بازارچه اینچه برون گنبدکاووس، پاسگاه های مرزی پل و دانشمند و نیز گروهان مرزی داشلی برون، بازدید از مکان تقسیم آب مشترک ایران و ترکمنستان از دیگر برنامه های امروز وزیر کشور و هیات همراه بود.

وزیر کشور و هیات همراه پس از افتتاح پل چات، بازدید از پاسگاه آق پشت شهرستان مرزی مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان را در برنامه دارند و پس از آن استان خراسان شمالی می روند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که ظهر روز چهارشنبه در راس هیاتی به همراه معاونان امنیتی و اقتصادی خود و فرمانده مرزبانی کشور به استان گلستان سفر کرده است، در روز نخست سفر خود نیز در جلسه اقتصاد مقاومتی و بررسی پروژه های آن، نشست بررسی آسیب های اجتماعی و جلسه شورای تامین استان حضور یافت و به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه ها پرداخت.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار