رقابت 400 دانش آموز پسر فارس در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: در مرحله دوم استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان فارس، نزدیک به یک هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر و همچنین عوامل اجرایی ، داوران و مربیان از سراسر استان حضور داشتند.

کد مطلب: ۸۳۱۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 400 دانش آموز پسر فارس در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز

محمد نظری در مراسم افتتاحیه سی ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر فارس ، گفت: همه ساله مسابقات قرآن ،عترت و نماز دانش آموزان ، در پنج مرحله آموزشگاه ، شهرستان ، استان ، کشوری و بین المللی در دو گروه دختران و پسران برگزار می گردد.

وی افزود: این مسابقات در چهار رشته قرآنی و سه رشته با موضوع عترت و سه رشته با موضوع نماز برگزار می گردد که رشته های قرآنی آن شامل قرائت ، حفظ ، تفسیر،ترتیل ، رشته های عترت شامل نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه( ع )، مداحی و رشته های نماز نیز شامل اذان ،احکام و انشاء نماز می باشد.

نظری گفت: رشته حفظ قرآن شامل حفظ عمومی و حفظ ویژه می باشد که حفظ ویژه شامل حفظ 5 ،10و 20 جزء از قرآن و حفظ کل می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دانش آموزان استان فارس، در مرحله کشوری این مسابقات در سال گذشته، با کسب 18 رتبه برتر در رشته های مختلف ، موفق به کسب رتبه برتر کشور در مسابقات قرآن عترت و نماز کشوری شدند و امیدواریم در سال جاری نیز این موفقیت تداوم داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ،با اشاره به حضور نزدیک به یک هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر و عوامل اجرایی ، داوران و مربیان از سراسر استان ،در مرحله دوم استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز، گفت: این مسابقات به میزبانی ، مجتمع آموزشی و فرهنگی احسان ناحیه یک شیراز و مشارکت تعدادی از مدارس غیر دولتی ،به عنوان حامی مسابقات ، برگزار شد .

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس نیز در این مراسم گفت:جهت آموزش و پرورش استان ، در راستای تقویت نماز و تکریم جایگاه قرآن و اهل بیت، حرکتی ارزشمند است.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی گفت: نگرانی امروز جامعه بشری و بویژه جامعه اسلامی ما ، فاصله گرفتن از علم و دانایی است ، چرا که هر جا علم و دانایی به حاشیه رفت، نابسامانی و آسیب های اجتماعی حاکم خواهد شد.

وی افزود : راه برون رفت از آسیب های اجتماعی و حل مسائل فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه ،راهی جز ارج نهادن به علم نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس ،ضمن اشاره به کلام امام صادق (ع) در زمینه معرفی شاخص های دانایی، گفت:خداشناسی و ارتباط با خدا بوسیله قرآن، خود شناسی، هدف شناسی و شناخت عواملی که موجب دوری از قرآن می شود ، از مهمترین شاخص های دانایی است که امام صادق (ع) به آنها اشاره کرده و حرکت در انی مسیر است که می تواند موجب رستگاری جامعه شود.

نفرات اول رشته های مختلف این مسابقات در دو گروه دختران و پسران، برای شرکت در مرحله کشوری که تیرماه سال جاری در شهر مقدس مشهد و در تهران برگزار می گردد معرفی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار