سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

هزینه کرد 726میلیونی در آموزش و پرورش عشایر استان

بیرجند(پانا) ـ سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به منظور کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش استان در بخش ارائه خدامات به دانش آموزان عشایر استان قریب 726 میلیون تومان در آموزش و پرورش عشایری استان هزینه شد.

کد مطلب: ۸۳۱۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هزینه کرد 726میلیونی در آموزش و پرورش عشایر استان

علی اصغر موسوی کیا، صبح امرور با بیان این خبر اظهار کرد: این مبالغ از دو محل انعقاد تفاهم نامه با دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور و کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین نیکوکار تأمین و هزینه شده است.

وی، با اشاره به کمک بیش از یک میلیاردی خیرین نیکو کار به دانش آموزان محروم به ویژه دانش آموزان عشایر استان، تصریح کرد: مبالغ فوق در جهت وسایل هوشمند سازی کلاس های درس، کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی عشایر استان، جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل، تهیه کتب درسی، تجهیز کتابخانه مدارس، بهداشت مدارس، بازی های بومی و محلی و رفع سوء تغذیه دانش آموزان عشایر استان هزینه شده است.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دانش آموزان عشایر به عنوان ذخایر ارزشمند نظام تعلیم و تربیت و محرکین اصلی چرخ اقتصادی استان در زمینه تولید لبنیات یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 10 هزار دانش آموز دختر و پسر عشایر در قریب 270 آموزشگاه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مشغول تحصیل هستند.

موسوی کیا با اشاره به رشد 10 درصدی دانش آموزان پایه اول ابتدایی عشایر استان، ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از یک هزار و 600 نوآموز عشایر بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار