دریای خزر، نجات دهنده کمبود آب در استان سمنان

سمنان (پانا) _ نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر گفت: انتقال آب دریای خزر، مشکلات کمبود آب در استان سمنان را رفع می‌کند و در سطح کشوری نیز اثرگذار است.

کد مطلب: ۸۳۱۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دریای خزر، نجات دهنده کمبود آب در استان سمنان

احمد همتی، در همایش روایت خدمت اظهار داشت: خشک‌سالی و کاهش بارندگی در یک سال گذشته به یک بحران جدی برای مردم سمنان تبدیل‌شده است.

وی ایجاد منابع پایدار آب را یکی از راهبردهای اساسی برای رفع مشکلات کم‌آبی برشمرد و افزود: انتقال آب دریای خزر به سمنان یک مطالبه عموم از سوی مردم استان سمنان است و در این حال این پروژه عظیم ملی از سوی مسئولان حاکمیتی برای خروج از بحران کم‌آبی پیگیری می‌شود.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر با اشاره به اینکه انتقال آب دریای خزر به این منطقه، مشکلات کم‌آبی در استان سمنان و برخی استان‌هایی که در مسیر این پروژه قرار دارند را رفع می‌کند، خاطرنشان کرد: انتقال آب دریای خزر بستر لازم برای ایجاد منابع پایدار آب در سایر استان‌های کشور را ایجاد می‌کند.

همتی در ادامه با اشاره به اینکه سمنان ظرفیت ویژه‌ای در حوزه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد، اعلام کرد: راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های راه‌سازی این منطقه در اولویت نخست قرار دارد.

وی بیان کرد: اتصال پایتخت و مشهد مقدس از مسیرهای ارتباطی سمنان و راه‌اندازی پروژه‌های راه‌سازی در مسیر کریدور شرق - غرب زیرساخت‌های توسعه‌ای سمنان را فراهم می‌کند.

همتی ابراز داشت: سالانه 25 میلیون مسافر و زائر حرم مطهر رضوی (ع) از مسیرهای مواصلاتی سمنان عبور می‌کنند که با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال و اقتصاد را در استان سمنان رفع کرد.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر بابیان اینکه صنعت گردشگری نقش مؤثری در ارتقاء شاخص‌های اقتصادی استان ایفا می‌کند، یادآور شد: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بخش از دیگر سیاست‌هایی است که از سوی مسئولان باید پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار