رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین:

360 مبلغ به نقاط مختلف شهرستان قاینات اعزام شدند/تبلیغات دین مبین اسلام را فدای امور سیاسی نکنید

قاین (پانا) ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین از اعزام 360مبلغ به نقاط مختلف این شهرستان در سال گذشته خبر داد وگفت:در حال حاضر۴۲ روحانی مستقر و طرح هجرت در شهرستان قاینات حضور دارند .

کد مطلب: ۸۳۱۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام احمد علیپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین در دیدار روحانیون، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی قاین با امام جمعه این شهرستان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل (ره) بنا به ضرورت ساماندهی امور تبلیغات دینی تشکیل شد.

وی افزود: امروز با گذشت بیش از سه دهه از عمر با برکت این تشکیلات، گام های زیادی را برای آگاه سازی جامعه برداشته و نقش وافری را در هدایت مردم در مسائل دینی داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین با بیان این که اول تیرماه سالروز سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر فرمان امام در سال ۱۳۶۰ است، گفت: سازمان تبلیغات منشاء برکات و خیرات در کشور و در شهر و روستاها بوده است.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان تبلغیات در شهرستان، اظهار کرد: یکی از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی شبکه تبلیغ آن است که اعزام مبلغین به نقاط مختلف شهر و روستاها به روش های کوتاه مدت، بلند مدت و دعوت از نخبگان حوزوی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶۰ مبلغ به اقصی نقاط شهرستان در مناسبت های مختلف اعزام شده اند، عنوان داشت: در حال حاضر۴۲ روحانی مستقر و طرح هجرت در شهرستان قاینات حضور دارند که ۳۲ روحانی در حوزه کاری بخش مرکزی و بخش سده هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین از حضور مبلغینی از مشهد و قم در ایام مختلف سال در شهرستان قاین خبرداد و گفت:همایش طلایه داران تبلیغ هرساله درآستانه ماه مبارک رمضان با حضور مبلغین و طلاب و روحانیون برگزار می شود و دراین همایش ،شاخصه های زیادی از جمله جایگاه ولایت و آسیب های اجتماعی، مباحث صرفه جویی در آب و برق و مسائل روز به مبلغین یادآوری می‌شود تا در جلسات متعدد برای مردم مسائل تبیین می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر پنج موسسه قرآنی در شهرستان و۱۴ خانه قرآن روستایی در مراکز پرجمعیت فعالیت می‌کنند و سال گذشته نیز ۸۰ کلاس قرآنی در شهرستان برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین از شناسایی ۱۸۰ هیئت مذهبی و کد دار کردن هیئات مذهبی خبر داد و گفت: همچنین تاکنون ۲۰۰ مداح و نوحه خوان نیز در شهرستان قاینات شناسایی شده اند.

حجت الاسلام علیپور از اعزام 70 روحانی به مدارس شهرستان خبرداد و گفت:گفتمان های دینی نیز در 100 مدرسه و مسجد شهرستان در سال گذشته برگزار شده است.

وی همچنین از برگزاری کلاس های اوقات فراغت در 25 پایگاه تابستانی خبر داد و گفت: برگزاری اردوهای دانش اموزی،برگزاری مسابقات کتابخوانی ،برگزاری مراسم معنوی اعتکاف،برگزاری مراسمات در منا سبتهای مختلف در طول سال از جمله فعالیتهای سازمان تبلیغات شهرستان در سال گذشته بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین از برگزاری 160 کلاس قرآنی باهمکاری موسسات وخانه های قرآنی خبر داد و گفت: 137 میلیون و500 هزار ریال حمایت مالی از کلاس های قرآنی در سال گذشته انجام شده است.

حجت الاسلام علی پوراز ساخت 34 خانه عالم روستائی به همت سازمان تبلیغات خبر داد و گفت: ال گذشته نیز دو خانه عالم در باراز وموسویه افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

حجت الاسلام علی رحمانی امام جمعه قاین نیز در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مبلغین و روحانیون وظیفه بسیار مهمی در آگاهی بخشی به مردم برعهده دارند.

وی افزود: روحانیون دراجرای این نقش مهم خود باید توجه داشته باشند که در این راه ثروت اندوزی و مال اندوزی برایشان مهم نباشد بلکه به‌عنوان مبلغ مذهب تشیع باید دیانت داشته باشند.

وی خطاب به روحانیون گفت: تبلیغات دین مبین اسلام را فدای امور سیاسی نکنید و ورود به مسائل سیاسی به گونه ای باشد که آسیبی به دین و روحانیون وارد نشود.

حجت‌الاسلام رحمانی بهره برداری درست از تاریخ را یکی دیگر از توصیه های لازم به روحانیون دانست و گفت: یک روحانی و مبلغ دین باید به مسائل دینی و مذهبی به خوبی آگاهی داشته باشد و مطالعه را درسرلوحه کار خود قراردهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار