درگفتگو باپانا:

بانوی کارآفرینی که فعل «خواستن» را با پشتکار صرف کرد

بیرجند (پانا) ـ خراسان جنوبی مملو از هنرمندان و کارآفرینانی است که با تمام توان برای ثبت هنر خود در منطقه و همچنین اشتغالزایی تلاش می کنند و کمر همت برای رزق حلال بسته و با تمام سختی ها به راه خود ادامه می دهند.

کد مطلب: ۸۳۱۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بانوی کارآفرینی که فعل «خواستن» را با پشتکار صرف کرد


خراسان جنوبی مملو از هنرمندان و کارآفرینانی است که با تمام توان برای ثبت هنر خود در منطقه و همچنین اشتغالزایی تلاش می کنند.
به سراغ یکی از فعالان مشاغل خانگی استان رفتم، بانویی که در حرفه پخت شیرینی خانگی که یکی از مشاغل مزیت داراستان محسوب می شود فعالیت می کند.


زهرا کیوان زاده، یک بانوی کارآفرین در خراسان جنوبی در گفت وگو با پانااظهار کرد: در سال ۸۸ شروع به کار در حرفه شیرینی پزی به صورت تجربی کردم در سال ۹۱ تقاضای مجوز از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو کردم.


وی افزود: یک نیروی کار از کمیته امداد در این کارگاه کار می کند و همسر و فرزندم نیز در این کارگاه با من همکاری می کنند.


مسئول کارگاه مواد غذایی برکات بیان کرد: در روزهای عید نوروز نیز افرادی به صورت پاره وقت در این کارگاه فعالیت می کنند.


کیوان زاده با اشاره به اینکه بازار فروش این کار خوب است، افزود: شیرینی ها و مواد غذایی تولیدی خود را به خارج از استان نیز صادر می کنیم.


وی با اشاره به روش فروش، اظهار کرد: از طریق بازاریاب محصولات غذایی خود را به فروش می رسانیم و یا در اختیار سازمان ها و ارگان ها قرار می دهیم.


این بانوی کارآفرین ادامه داد: اگر تسهیلاتی به این کار داده شود می توانم کار خود را توسعه داده، باز فروش بیشتری ایجاد و چندین نیروی کار اضافه کنم.


کیوان زاده با اشاره به سختی ها و مشکلات این حرفه، اظهار کرد: بی تردید هر فعالیتی مشکلات خاص خود را دارد و این کار نیز مشکلاتی برای گرفتن مجوزها داشت که به شیرینی این کار می ارزید.


وی با بیان اینکه همسرم در بخش بسته بندی مواد غذایی به من کمک می کند، افزود: محصولات بسته بندی شده را در اختیار بازاریاب برای فروش قرار می دهیم و یا به صورت مستقیم در به کارخانه ها، مغازه ها و فروشگاه ها می فروشیم.

وی با اشاره به طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان، تصریح کرد: از این نظر بسیار خوشحالم که توانستم شغل خود را به عنوان یک رشته مشاغل خانگی مزیت دار به دیگران بشناسانم چرا که همواره دوست داشتم کاری را معرفی کنم که دیگران نیز در این راه حرکت کرده و برای آنان صرفه اقتصادی داشته باشد.


مسئول کارگاه مواد غذایی برکات خاطرنشان کرد: به عنوان فردی که در حرفه ای از مشاغل خانگی فعالیت دارم، از ارگان ها و سازمان ها انتظار دارم شیرینی هایی که دست پخت کارگران بومی است را به مردم معرفی کنند تا مردم محصول غذایی با کیفیت و سالم را خریداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار