اختصاص یک میلیارد ریال به پژوهش‌های دانش‌آموزی در یزد

یزد (پانا) - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به این که این سازمان در راستای وظایف پژوهشی خود قصد دارد مشوق دانش‌آموزان به امر پژوهش باشد، گفت: کمیته پژوهش در این نشست با اختصاص یک میلیارد ریال به پژوهش های دانش آموزی موافقت کرد.

کد مطلب: ۸۳۱۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص یک میلیارد ریال به پژوهش‌های دانش‌آموزی در یزد

«سیدمجتبی حسینی پور» در سومین جلسه کمیته پژوهش استان، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار لازم را به قالب های موجود در آموزش و پرورش استان نظیر جشنواره جابربن حیان تزریق خواهد کرد تا بتوان طی فراخوان‌ها و اولویت‌هایی که به تصویب خواهد رسید، پژوهش‌های برتر دانش‌آموزی را انتخاب و مورد تشویق قرار داد.

وی هدف از این اقدام را معطوف ساختن ذهن دانش‌آموزان به محیط پیرامونی، توجه به چالش‌ها و مشکلات و تفکر در مسیر بهبود این مسائل عنوان کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط جدید کشور و احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و آثار وضعی آن در بازار، از توجه این سازمان به تولید فناوری‌های بومی با قیمت ارزان خبر داد و گفت: می‌توان با برقراری ارتباط میان صنعتگران با دانشگاهیان و پژوهشگران، پژوهش‌های مورد نیاز بخش صنعت استان را به انجام رساند و با اتکا به فناوری‌های بومی، اقتصاد استان را در مسیر تاب‌آوری نسبت به نوسانات ارزی و مشکلات تحریم قرار داد.

حسینی‌پور گفت: در این راستا مقرر شد خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی استان اولویت‌های پژوهشی بخش صنعت را احصاء کنند تا با کار مشترک با دانشگاه و پارک علم و فناوری، بتوان در جهت بهبود وضعیت صنعت گام برداشت.

وی با بیان این که این سازمان قصد دارد از تحقیقات توسعه‌ای فاصله بگیرد و به سمت تحقیقات کاربردی حرکت کند، گفت: این اقدام در جهت ایجاد و حمایت از بخش های تحقیق و توسعه ( R&D ) واحدهای صنعتی صورت می‌گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اظهار این که بخش قابل توجهی از اشتغال استان توسط بخش صنعت تامین می شود، صنعتگران را جهادگران عرصه تولید نامید و از تلاش آنان در جهت ارائه کالاهای باکیفیت و با قیمت رقابتی قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار