جام جهانی ۲۰۱۸؛

شاهکار ایرانی در سرزمین قطبی؛ ایران باخت و امیدوار شد

تهران (پانا) – تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار از جام جهانی 2018 مقابل اسپانیا قهرمان سابق جهان به سختی شکست خورد.

کد مطلب: ۸۳۱۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
شاهکار ایرانی در سرزمین قطبی؛ ایران باخت و امیدوار شد

دومین شب از هفته دوم جام جهانی 2018 به میزبانی روسیه با برگزاری یک بازی به پایان رسید.

از گروه دو رقابت‌ها، تیم ملی ایران دردومین دیدار خود به جدال با اسپانیا رفت و شب سختی را برای قهرمان سابق جهان رقم زد.

فشار حملات اسپانیا بصورت طبیعی از همان دقیقه اول روی دروزاه ایران زیاد بود اما بر خلاف دیدار با مراکش خبری از استرس در بین بازیکنان ایران وجود نداشت و تیم ملی با تاکتیکی که قابل پیش‌بینی بود با دفاع اتوبوسی تنها روی ضد حملات برنامه ریزی کرده بود. حاصل تیکی‌تاکای اسپانیا، ضد حملات پراکنده تیم ملی ایران و عصبانیت عجیب و غیرمنطقی داور اوروگوئه‌ای در نیمه اول حتی یک موقعیت صد در صد هم نبود تا سوت پایان این نیمه بدون رد و بدل شدن گل به صدا در آید.

نیمه دوم باز هم با حملات اسپانیا آغاز شد و این تیم در همان دقایق ابتدایی می‌توانست به گل برسد اما واکنش فوق‌العاده علیرضا بیرانوند در دو حرکت این تیم را ناکام گذاشت. در ادامه ضد حمله ایران با پرتاب اوت بلند وحید امیری می‌توانست طلسم دروزاه‌ها را باز کند، شوت سرضرب کریم انصاری‌فرد با بدشانسی از کنار درواه به بیرون رفت اما ادامه این حرکت توپ را به کاستا رساند تو او با ضربه فنی دروزاه بیرانوند را سرانجام باز کند.

در ادامه بازی ایران تا حدودی جانب احتیاط از سوی ایران کنار گذاشته شد، دقیقه 61 ارسال رامین رضائیان توسط سعید عزت‌الهی به گل تبدیل شد اما داور اوروگوئه‌ای آفساید گرفت تا شادی گل ملی‌پوشان ایران ناتمام بماند.

پس از اینکه گل ایران مردود شد، هیه‌روو خطر را بیش از قبل احساس کرد و با بیرون کشیدن اینیستا تیمش را به حفظ نتیجه و استفاده از تک موقعیت‌ها کشاند. ایران باز هم روی ضد حمله‌ها می‌توانست دروازه را باز کند اما بدشانسی مانع از موفقیت مهدی طارمی در دو موقعیت طایی شد. موقعیت‌های پایانی دو تیم نتیجه‌ای نداشت در نهایت اسپانیا توانست با کنترل بازی یک بر صفر برنده شود.

تیم ملی اسپانیا با پیروزی در اولین دیدار تاریخ مقابل ایران به روند بازی‌های بدون باختش ادامه داد و تعداد این بازی‌ها را به عدد 22 رساند. این نتیجه هرچند اسپانیا را بالاتر از ایران قرار داد اما در هفته پایانی سه تیم ایران، اسپانیا و پرتغال شانس بالایی برای صعود خواهند داشت که در این میان دیدار ایران و پرتغال می‌تواند فینال گروه دو جام جهانی تلقی شود.

با این نتیجه در جدول رده‌بندی، اسپانیا با 4 امتیاز در رده دوم ایستاد و ایران هم با 3 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار