نخستین نشست دوره جدید شورا و مجلس دانش‌آموزی مازندران برگزار شد

ساری (پانا) - نخستین نشست نهمین دوره مجلس و بیستمین دوره شورای دانش‌آموزان مازندران با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در سازمان دانش‌آموزی مازندران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۱۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نخستین نشست دوره جدید شورا و مجلس دانش‌آموزی مازندران برگزار شد

محمد دامادی در نخستین نشست نهمین دوره مجلس و بیستمین دوره شورای دانش‌آموزی مازندران، حضور دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی را به لحاظ این که دارای قدرت دفاع از حقوق خود هعستند مهم برشمرد و اظهار کرد: «از اعضای شورا و مجلس دانش‌آموزی با توجه به تفاوت نسل گذشته و امروز و تفاوت در عادات و ارزش‌ها، انتظار متفاوتی داریم.»

او با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید به آینده امیدوار باشند، افزود: «وجود مشکلات فعلی در نهادی مانند آموزش و پرورش نباید عامل ناامیدی شود؛ مدیرکل‌ها و مدیرها از میان همین مردم شهر و استان برخاسته‌اند و ممکن است برخی مشکلات را بتوانند حل کنند و از پس حل برخی مشکلات هم برنیایند اما در آینده در زمان مدیری دیگر حل شود.»

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی از دانش‌آموزان خواست شوراهای دانش‌آموزی را در سطح مدارس فعال کنند و تصریح کرد: «باور داشته باشیم که معلم‌ها و مدیرهای مدرسه از بین خانواده‌های خود ما هستند و آن‌ها هم مثل ما طبیعی است که مشکل و ضعف داشته باشند.»

دامادی از دانش‌آموزان عضو شورا و محلس خواست روی موضوعاتی مانند روحیه‌بخشی به معلمان و شاداب‌سازی محیط مدرسه ایده دهند و تأکید کرد: «آمادگی این را دارم که پس از مدت زمانی که شما تعیین می‌کنید، گزارش عملکرد اعضای شوراها از محل انتخابی خود را بشنوم.»

اعضای شوراهای دانش‌آموزی، مشاوره را جایگزین مقابله کنند

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و‌ پرورش مازندران بر لزوم توجه اعضای شوراها ومجلس دانش‌آموزی به «مشاوره» به جای «مقابله» تأکید و اظهار کرد: «دانش‌آموزان عضو هر تشکیلاتی باید به این موضوع توجه و‌اعتقاد یابند که پیشنهاد و مشاوره و ارائه ایده و راهکار بر مقابله و بزرگ‌نمایی مشکلات ارجحیت دارددارد.»

او افزود: «دانش‌آموزان باید با واقعیت‌ها زندگی کنند و از آموزش و پرورش و مدرسه به شکل عقلانی انتظار داشته باشند و کار اعضای شوراهای دانش‌آموزی در این مورد سنگین‌تر است.»

مدیرکل آموزش و‌پرورش مازندران به میزان تأثیرپذیری دانش‌آموزان از معلمان اشاره و تصریح کرد: «واقعیت این است که عوامل تأثیرگذار بر دانش‌آموزان در محیط خارج از مدرسه گاه آنقدر زیاد است که ممکن است دانش‌آموزان تأثیرپذیری لازم را از معلمان خود نداشته باشند.»

اعضای شوراهای دانش‌آموزی پیگیر مطالبات خود باشند

محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست با تأکید بر اینکه دموکراسی برآیند آزادی انسان‌هاست، اظهار کرد: «تلاش اعضای شورا و مجلس دانش‌آموزی ابتدا بر این باشد که سایر دانش‌آموزان سطح مدارس استان آن‌ها را به عنوان نماینده یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و دو هزار و ۸۰۰ عضو شورا بشناسند.»

او افزود: «اعضای شورا و مجلس پیگیر مطالبات خود و حقوق به حق دانش‌آموزان باشند.»
شعبانی با تأکید بر اینکه مطالبات دانش‌آموزان نباید آرمانی باشد و لازم است که قابل دستیابی باشد، تصریح کرد: «مطالبات معقول نشان از نمایندگان شایسته دارد تا هشداری باشد برای مسئولان آموزش و پرورش که مطمئن باشند دانش‌آموزان در جایگاه مسئولیت خود، پیگیر مطالباتشان هستند.»

شوراهای دانش‌آموزی ظرفیت حضور در فعالیت‌های گروهی است

اسفندیار نظری نیز در این نشست ضمن تأکید بر اینکه مسیر اصلاح و توسعه کشور از آموزش و‌ پرورش می‌گذرد، اظهار کرد: «وظیفه آموزش و پرورش ایجاد رفتار مطلوب در دانش‌آموزان، انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل جدیبد و تربیت نیروی انسانی ماهر برای جامعه است.»

او با اشاره به شعار پروژه مهر ۹۷ با عنوان «مدرسه‌محوری، مهارت‌آموزی و توسعه مشارکت‌ها» افزود: «شورای دانش‌آموزی به عنوان چتر حمایتی، مشورتی و اجرایی در کنار مدیر مدرسه، رئیس اداره آموزش و پرورش، مدیر و وزیر آموزش و پرورش است.»

نظری تأکید کرد: «آموزش و پرورش باید به بحث مهارت‌آموزی در کنار دانش نظری نیز بپردازد.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، ظرفیت شورا و مجلس دانش‌آموزی در سازمان دانش‌آموزی را جایگاه مناسب مهارت ارتباطی و حرفه‌آموزی برشمرد و گفت: «تلاش آموزش و پرورش باید به سمت حذف روحیه حافظه‌محوری و توجه به پژوهش و تحقق رود.»

نظری خواستار تقویت حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های گروهی شوراهای دانش‌آموزی شد و‌ تأکید کرد: «فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان به ارتقای مهارت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار