مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز خبر داد:

البرز دارای کمترین فضای سرانه آموزشی در کشور است

کرج (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان البرز در اولین روز فعالیت خود، از تلاش برای بهبود وضعیت سرانه فضای آموزشی استان البرز خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۱۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
البرز دارای کمترین فضای سرانه آموزشی در کشور است

محمد دلاوریان مدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز استان البرز، در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درخصوص وضعیت فعلی سرانه فضای آموزشی استان گفت: استاندارد سرانه فضای آموزشی 8/3متر مربع می باشد ودر ایران این عدد به 5/18 متر مربع می رسد ، در حالی که سرانه فضای آموزشی استان البرز 3/28متر مربع می باشد و از این لحاظ متاسفانه استان سی ویکم کشور می باشیم.

دلاوریان افزود: براساس اعلام اداره کل آموزش وپرورش استان البرز، آمار دانش آموزان استان قریب به 460 هزار نفر است ، از این رو فضای آموزشی استان می بایست بیش از 2 میلیون متر مربع باشد.

وی ضمن بیان محرومیت شدید استان در زمینه سرانه فضای آموزشی، گفت: دلایل بسیار زیادی باعث بوجود آمدن این وضعیت می باشد که از جمله، نزدیکی به پایتخت و سرریز جمعیتی ورشد بالای مهاجرت از سایر استانها به این استان، سبب افزایش جمعیت وحاشیه نشینی شده و رشد بالای آمار دانش آموزی استان از همین روست.

مدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان در پاسخ به این سوال که در بروز وضعیت کمبود سرانه فضای آموزشی، مسکن مهر وشهرک های جدیدالاحداث چقدر نقش دارند، گفت: ساخت تعداد قابل توجهی مجموعه مسکن مهر در اطراف شهرهای استان، بدون پیش بینی احداث واحدهای آموزشی مورد نیاز، منجر به این شده، تا بیش از 76 درصد مدارس ابتدایی واقع در این شهرها به صورت دونوبته و با تراکم بالای دانش آموزی اداره شوند.

دلاوریان در پاسخ به سوالی راجع به وجود پروژه های نیمه تمام و راهکار تکمیل و راه اندازی این پروژه ها، بیان داشت: عمده مشکل پروژه های نیمه تمام آموزشی استان تامین منابع مالی بوده و برای برون رفت از این مشکل نیازمند تخصیص اعتبارات ملی واستانی وحضور فعال تر خیرین نیک اندیش هستیم .

دلاوریان افزود: احداث پروژه های جدید واتمام پروژه های نیمه تمام، نیازمند عزم جدی دست اندکاران و همه اقشار مردم است که با همدلی و همکاری همه جانبه می توان، بسیاری از تنگناهای آموزشی را رفع کرد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز، ضمن تقدیر از همت والای خیرین نیک اندیش گفت: نگاه ما به سوی آحاد مردم و بویژه خیرین عزیز می باشد تا با کمک هم بتوانیم، سرانه فضای آموزشی استان را به حد مطلوب و درخور مردم شریف وفرهنگ دوست استان البرز برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار