86 متکدی از سطح شهر سمنان جمع‌آوری شدند

سمنان (پانا) - فرماندار سمنان بابیان اینکه در راستای رعایت حقوق شهروندی سامان‌دهی متکدیان در دستور کار قرار دارد، گفت: ۸۶ متکدی از سطح شهر سمنان جمع‌آوری شدند.

کد مطلب: ۸۳۱۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
86 متکدی از سطح شهر سمنان جمع‌آوری شدند

سیدعباس دانایی در جلسه سامان‌دهی متکدیان سمنان بابیان اینکه پدیده نابه هنجار تکدی‌گری به بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه منجر می‌شود، گفت: از سال گذشته تا پایان فرودین سال جاری ۸۶ متکدی از سطح شهر سمنان جمع‌آوری و سامان‌دهی شدند.

وی بابیان اینکه وجود متکدیان از بعد گردشگری نیز به زیرساخت‌های این حوزه آسیب وارد می‌کند، افزود: با انجام اقدامات فرهنگی ضمن آگاه‌سازی جامعه می‌توان از افزایش متکدیان نیز پیشگیری کرد که در این بین دستگاه‌ها و نهادهایی نظیر کمیته امداد، بهزیستی و شهرداری‌ها بر سامان‌دهی آن‌ها اثرگذار خواهند بود.

فرماندار سمنان بابیان اینکه تکدی گری از دیدگاه قانون جرم محسوب می‌شود، ابراز داشت: هدف از طرح سامان‌دهی متکدیان توانمندسازی و ارائه آموزش به آن‌ها بر اساس منشور حقوق شهروندی است تابرای رفع نیاز خود به دستگاه‌های متولی مراجعه کنند.

دانایی در ادامه تصریح کرد: تبدیل‌شدن به شهری بدون متکدی در سمنان هدف‌گذاری شده است که برای رسیدن به این گام ابتدا باید این نکته در بین مردم نهادینه شود که از کمک‌های بی‌هدف به این اشخصاص به طور جد خودداری کنند چراکه احساس رفاه و آرامش باعث تداوم فعالیت آن‌ها خواهد شد.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر احساس مسئولیت داشته باشند، افزود: با توجه به اینکه مشارکت مردم در جمع‌آوری متکدیان از شهر بسیار حائز اهمیت است بنابراین شهروندان در صورت مشاهده آن‌ها می‌توانند مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار