مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

کمیته امداد خراسان شمالی طی سال گذشته برای هزار و 150 زن سرپرست خانوار و نیازمند شغل ایجاد کرد.

بجنورد(پانا)-مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی مجموع اقدامات اشتغال‌زایی در حوزه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد را تشریح کرد

کد مطلب: ۸۳۱۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کمیته امداد خراسان شمالی طی سال گذشته برای هزار و 150 زن سرپرست خانوار و نیازمند شغل ایجاد کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اعلام اینکه هم‌اکنون 17 هزار و 900 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: طی سال گذشته برای هزار و 150 نفر از زنان نیازمند و سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد شغل ایجادشده است.

اهرابی با یادآوری اینکه 22 میلیارد و 500 میلیون تومان به این بانوان، تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شد، افزود: تمامی بانوانی که به دلیل مشکلات زندگی تحت حمایت این نهاد قرار دارند تا زمان رسیدن به توانمندی، ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد خراسان شمالی بر اساس استعداد مددجو و آمایش سرزمین برای بانوان تحت حمایت این نهاد شغل ایجاد می‌کند، ادامه داد: هم‌اکنون بانوان مجری این نهاد در طرح‌های اشتغالی همچون کارگاه خیاطی، جوراب‌بافی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، پرورش گل، پرورش قارچ و سایر طرح‌های مختص بانوان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به اقدامات مددکاران برای آگاه‌سازی بانوان تحت حمایت این نهاد در حوزه توانمندی از طریق اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: تاکنون این اقدامات توانسته درزمینهٔ توسعه اشتغال زنان برای درآمدی بیشتر از مستمری و یارانه موفقیت‌آمیز باشد.

اهرابی افزود: همچنین با بررسی پیشینه صنایع‌دستی در مناطق مختلف خراسان شمالی در تلاش هستیم، گروه‌هایی از زنان را برای تقویت صنایع‌دستی و درنتیجه توسعه اقتصادی این خانوارها تشویق کنیم.

وی همچنین به ایجاد دو هزار و 310 طرح اشتغال تولیدی و خدماتی برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدماتی اجراشده است.

اهرابی با اشاره به این‌که طرح‌های اشتغال اجراشده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۲۰ درصد افزایش داشته است، افزود: خوداتکایی، استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام ازجمله برنامه‌های اشتغال‌زایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار