سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

جلسه کارگروه مخاطرات زلزله،لغزش لایه های زمین،ابنیه،ساختمان و شهرسازی استان برگزار شد

بجنورد(پانا)-سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان از تشکیل اولین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین،ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۱۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کارگروه مخاطرات زلزله،لغزش لایه های زمین،ابنیه،ساختمان و شهرسازی استان برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، مهندس علی علیمردانی گفت: اولین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین،ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان در سال 97 با حضور کلیه اعضاء کارگروه در محل سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس علیمردانی دبیر کارگروه، هدف از برگزاری جلسه مذکور را برنامه ریزی جهت اخذ اعتبارات مورد نیاز به منظور توسعه ی شبکه شتابنگاری و لرزه نگاری استان بیان نمودند.

در ادامه ی جلسه سرکار خانم دکتر اسحاقی نماینده شبکه شتابنگاری کشور و آقای مهندس محراب نماینده مرکز لرزه نگاری قوچان (وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران) گزارش مبسوطی از ایستگاه ها و شبکه ی های شتابنگاری و لرزه نگاری کشور و استان ارائه و از ضرورت توسعه ی شبکه های شتابنگاری و لرزه نگاری در سطح استان به خصوص در قسمت های غربی و جنوب غربی استان که فاقد لرزه نگار میباشد توضیحاتی ایراد فرمودند.

درپایان جلسه هریک از اعضاء و روسای پنج گانه گروه ها ی ذیل کارگروه احکام خود را برای مدت دوسال از مدیرکل محترم راه و شهرسازی دریافت نمودند.

لازم به ذکر است که طبق گفته کارشناسان 1583 زلزله بالای 4 ریشتر در کل کشور در سال گذشته اتفاق افتاده است که سهم استان خراسان شمالی 159 مورد بوده است که نشان از لرزه خیزی بالای استان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار