جلسه کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه (پانا)- جلسه کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۱۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد

جلسه کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل حوزه های علمیه استان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان در این نشست در خصوص اهمیت فعالیت های قرآنی در مدارس گفت : اگر در مدارس از معلمین حرکات مثتبی در خصوص قرآن انجام گیرد دانش آموزان جذب این حرکت مثبت شده و در مسیر قرآن قرار می گیرند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد : باید راندمان کاری آموزش های دینی در مدارس بالا برود که در این میان حوزه های علمیه ظرفیت بالایی در تربیت نسل قرآنی دارند که می تواند با همکاری آموزش وپرورش در مدارس دانش آموزان را به آموزش های قرآنی تشویق کنند که این خود باعث بوجود آمدن نسلی با تقوا و با ایمان در مدارس میشود.

ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت : ساحت های عبادی ، اعتقادی و اخلاقی از موضوعات بسیار مهم مورد اشاره در سند تحول بنیادین است که در همین راستا و در جهت تحقق ساحت اخلاقی نقش حوزه های علمیه از تاثیرگذار خاصی برخوردار است.

محمدی اضافه کرد: برای هرچه بهتر اجرا شدن سند تحول بنیادین نیازمند همکاری تمامی نهادها ، ارگانهای و دستگاههای اجرایی هستیم تا بتوانیم به پویایی برسیم.

قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز گفت : فلسفه وجودی حوزه های علمیه توسعه آموزش های اعتقادی و اخلاقی در مدارس است.

وی ادامه داد : برای رسیدن به آرمان های تربیتی نیازمند همکاری های لازم از سوی حوزه های علمیه هستیم تا بتوانیم دانش آموزان را با معارف دینی هرچه بهتر آشنا کنیم.

قاسمی اذعان داشت : آموزش و پرورش به صورت تخصصی برنامه های قرآن ، عترت و نماز را پیگیری میکند و با برگزاری مسابقات از میان دانش آموزان با ایمان و منتخب ،نفرات برتر هر رشته را انتخاب کرده و به مسابقات کشوری اعزام میکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار