کنکاش پیرامون مقابله با بیابان زایی در برنامه «طبیعت 360 درجه»

تهران (پانا) - برنامه «طبیعت 360 درجه» پنجشنبه 31 خرداد ماه موضوع خود را به مساله مقابله با بیابان زایی اختصاص داده است.

کد مطلب: ۸۳۱۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کنکاش پیرامون مقابله با بیابان زایی در برنامه «طبیعت 360 درجه»

این برنامه به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی ضمن پرداختن به موضوع فوق و پخش گزارشی پیرامون خشک شدن تالاب بختگان و بخش های مختلف میزبان فرهاد سرداری مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری و محمد فیاض؛ مسئول بخش مرتع موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع شده است.

گفتنی است بیابان زایی در کنار دو چالش بزرگ تغییر اقلیم و کمبود آب شیرین به عنوان سومین چالش مهم جامعه جهانی در قرن ۲۱ محسوب می شود و همراه با تغییر آب و هوا و از دست دادن تنوع زیستی، به عنوان بزرگترین چالش توسعه پایدار شناخته شده است. کنوانسیون جهانی مقابله با بیابان زایی سازمان ملل متحد (UNCCD) با هدف ایجاد مشارکت جهانی برای معکوس کردن و جلوگیری از بیابان زایی، تخریب زمین و کاهش اثرات خشکسالی در مناطق آسیب دیده به منظور کاهش فقر و همینطور حمایت از محیط زیستی پایدار در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد.

برنامه «طبیعت 360 درجه» با رویکرد بررسی پرونده های مختلف زیست محیطی در حوزه های طبیعی و انسانی و با دعوت از مهمانان مختلف مسائل مبتلابه محیط زیست امروز ایران را با نگاهی موشکافانه و دقیق بررسی می کند.

این برنامه کاریست از گروه دانش و اقتصاد که با تهیه کنندگی و اجرای پرهام دیباج پنجشنبه ها ساعت 18:00 روانه آنتن می شود و بازپخش آن جمعه ساعت 6:30 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار