حضور معلم تلاشگر عشایری در استودیو الفبا

تهران (پانا) - در ادامه سلسله برنامه های معلمانه، معلم تلاشگر عشایری در استودیو الفبا حضور یافت.

کد مطلب: ۸۳۱۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور معلم تلاشگر عشایری در استودیو الفبا

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز در ادامه سلسله برنامه‌های استودیو الفبا، عزیز محمدی منش معلم تلاشگر عشایری با حضور در استودیو الفبا، گوشه ای از فعالیت‌ها و تلاش‌های خود در راستای پوشش تحصیلی فرزندان عشایر ساکن در دامنه‌ها و کوه‌های صعب العبور زاگرس را بازگو کرد.

محمدی منش 19 سال سابقه دارد، تاکنون بیش از 170 دانش‌آموز عشایری را باسواد کرده است، او نه تنها یک معلم تلاشگر است، بلکه به اعتقاد خودش بیش از 30 شغل دیگر دارد که همگی با هدف خدمت به محرومان ساکن در مناطق دورافتاده و صعب العبور انجام میشود.

او خود را نه معلم، بلکه درویش کوهستان می‌داند، زیرا معتقد است نام معلم بسیاری ارزشمند و مسئولیتش بسیارخطیر است؛ بنابراین نمی‌شود این نام مقدس را به هرکسی نسبت داد.

او گذراز مسیری صعب العبور با18 ساعت پیاده روی برای آموزش تعدادی دانش‌آموز عشایری که از هرگونه امکانات زندگی امروزی محروم بودند، همکاری با هلال احمر منطقه در خدمت رسانی به بیماران، کمک به رفع اختلافات قبیله ای در بین عشایر، همراهی با طوایف مختلف جهت برگزاری سنت‌های اصیل ایرانی، تلاش برای اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق عشایری فاقد امکانات، سوادآموزی به سالمندان مرد و زن عشایری با ظاهرشدن در نقش یک آموزشیارنهضت سوادآموزی، انجام هرگونه امور خدماتی مانند آرایشگر، مکانیکی، برق رسانی، امدادگری و ... تنها گوشه ای از فعالیت‌های این معلم تلاشگر است.

براساس این گزارش؛ او تاکنون در برنامه‌های تلویزیونی همچون ماه عسل، شبکه نسیم و رادیو سراسری... حضور یافته است.

نجات دانش‌آموزی که موردحمله یک خرس وحشی قرار گرفته بود و هم چنین افتادن در دام راهزنان کوهستان از جمله خاطرات تلخ و شیرین عزیزمحمدی منش است.

معلم عشایری، ازدواج نکرده است، بلکه تمام وقت خود را صرف خدمت رسانی به مخلوقات خداوند کرده است، یک دوربین شکاری و یک رادیو ضبط تنها امکانات و فناوری نوینی است که این معلم کوهستان گرد همواره با خود حمل می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار