مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز به‌کار «پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی » از تیرماه

بیرجند (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان خراسان جنوبی از آغاز به کار «پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت» این سازمان از تیرماه در مدارس منتخب سراسر استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۱۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به‌کار «پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی » از تیرماه

محمدرضابااطمینان در حاشیه برگزاری جلسه ستاد اوقات فراغت تابستان 97 در گفتگو با خبرنگار پانا، «پایگاه‌های تابستانی سازمان دانش‌آموزی» را محلی برای آموزش مهارت‌های عمومی و بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برشمرد و اظهار کرد: «در این پایگاه‌ها مربیان آموزش‌دیده تشکیلاتی، مهارت‌‌های تخصصی تشکیلات و مهارت‌های اجتماعی را به دانش‌آموزان خواهند آموخت تا ضمن انتقال این مهارت‌ها به آنان، بر گسترش این آموزش‌ها در بطن جامعه اثرگذار باشند.

وی اظهارکرد: یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها و متولیان امر تعلیم وتربیت، دورشدن از فضای آموزشی و ایجاد وقفه در امر تعلیم و تربیت به ویژه در ایام تعطیلات تابستانی مدارس بوده است که در همین راستا سازمان دانش آموزی در صدد ایجاد پایگاه های تابستانی تشکیلاتی در کنار پایگاه های تابستانی اوقات فراغت آموزش و پرورش بر آمده است.

بااطمینان ضمن اشاره به شعار اوقات فراغت تابستان 97 با عنوان «شور و نشاط و مهارت‌آموزی»، افزود: «سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های تفریحی را در طول تابستان برگزار می‌کند.»

وی اضافه کرد: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در کنار خانواده ها، استمرار تعلیم و تربیت در طول تابستان و بسط وگسترش تربیت اجتماعی با رویکرد آموزش مهارت های تشکیلاتی و اجتماعی از مهترین اهداف این مراکز به شمار می رود.

بااطمینان با اشاره به برنامه های پایگاه های تابستانی سازمان دانش آموزی، خاطر نشان کرد: آموزش مهارت های عمومی شامل مهارت اقتصادی، اشتغال زایی،تربیت بدنی و سلامت، فرهنگی، خدماتی، هنری و ... و نیز آموزش مهارت های تشکیلاتی شامل صف جمع، چوب و گره، مخابرات و جهت یابی، امداد ونجات، مهارت های اجتماعی و مهارت های زیست محیطی، محوریت اصلی برنامه های این مراکز هستند.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی از ایجاد 24 پایگاه تابستانی سازمان دانش آموزی با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در این استان خبر داد و گفت: در هر شهرستان 2 پایگاه فعالیت های تابستانی سازمان دانش آموزی، برای دانش آموزان پیشتاز دختر و پیشتاز پسر ایجاد خواهدشد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی ضمن توجه به نقش‌آفرینی سازمان دانش‌آموزی در کنار سایر متولیان آموزش و پرورش در ایجاد پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت، بر لزوم مشارکت خانواده‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز تأکید کرد.

وی یادآورشد: درپایان این دوره به دانش آموزان شرکت کننده گواهی نامه حضوردردوره های مهارت تشکیلاتی داده خواهدشد.

خبرنگار پانا:سیدمحمدعلی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار