مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت:

۱۶ هزار و ۲۷۵ دانش آموز زنجانی در کنکور امسال شرکت می‌کنند

زنجان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به تعداد دواطلبین شرکت کننده در کنکور سال ۹۷ اشاره کرد و افزود:در استان زنجان ۱۶ هزار و ۲۷۵ دانش آموز در کنکور امسال شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۸۳۰۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۶ هزار و ۲۷۵ دانش آموز زنجانی در کنکور امسال شرکت می‌کنند

مریم رشتچی در گفتگو با خبرنگار مهر به تعداد داوطلبین شرکت کننده در کنکور سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: در استان ز نجان ۱۶ هزار و ۲۷۵ دانش آموز در کنکور امسال شرکت می‌کنند.

وی بابیان اینکه رشته علوم تجربی بیشترین داوطلب شرکت کننده در کنکور در استان زنجان را دارد، اظهار کرد: رشته علوم تجربی با ۵۸.۶۳ درصد، زبان خارجی با ۱۱.۱۶ درصد، علوم انسانی ۱۵ درصد، علوم ریاضی با ۹.۴۸ درصد و هنر با ۴.۷۷ درصد در استان زنجان به ترتیب داوطلبین شرکت کننده در کنکور می‌باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: این تعداد داوطلب در ۲۳ حوزه امتحانی در استان زنجان به رقابت کنکور می‌پردازند.

رشتچی تأکید کرد: تمامی تمهیدات و امکانات لازم برای برگزاری کنکور سراسری در استان زنجان فراهم می‌شود تا دانش آموزان رتبه‌های خوبی را در کنکور کسب کنند و خوشبختانه در سال‌های گذشته کنکور به خوبی در استان زنجان برگزارشده است.

وی افزود: خوشبختانه مشکلی در برگزاری کنکور در چند سال گذشته در استان زنجان پیش نیامده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان ابراز کرد: رتبه کنکور استان زنجان از رتبه ۲۷ در سال ۱۳۹۲، در پایان سال گذشته به رتبه ۱۹ ارتقا پیداکرده و خوشبختانه در چند سال گذشته دانش آموزان زنجانی در کسب رتبه برتر در کنکور خوب درخشیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار