اهمیت اعتماد بین کشاورز و کارشناسان کشاورزی

کرمان(پانا) - فرماندار کرمان در دیدار مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت : امروز اعتماد لازم بین کشاورزان و تولیدکنندگان و کارشناسان جهاد کشاورزی به وجود آمده است و این اتفاق مبارکی است که باید به آن توجه داشت.

کد مطلب: ۸۳۰۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت اعتماد بین کشاورز و کارشناسان کشاورزی

بابایی ضمن اشاره به شکل گیری شرکتهای تعاونی تولید که بر اساس مباحث علمی پا به عرصه وجود گذاشته اند گفت : این شرکتها باید به گونه ای اقدام کنند که اعتماد به وجود آمده بین کشاورزان و کارشناسان از بین نرود.

وی افزود : در سالهای قبل از محل اعتبارات استانی مبالغ خوبی به کشاورزی اختصاص داده شد لکن مبلغ مذکور نسبت به سال پیش کاهش داشته است و دلیل این کاهش تغییر رویکردی است که به منظور توسعه اشتغال در بودجه های دولتی داده شده است.

فرماندارکرمان ادامه داد : وامهای مناسبی برای انجام کارهای تولیدی پرداخت می شود و کسانی که بخواهند در این عرصه فعالیت کنند می توانند از آنها برای توسعه یا ایجاد کار استفاده کنند.

وی با اشاره به معایب خُرد شدن زمینهای کشاورزی در برنامه اصلاحات ارضی گفت : کاری که به منظور تجمیع اراضی کشاورزی مدتی است آغاز شده اقدام بسیار خوبی است که باید ادامه پیدا کند.

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان با بیان اینکه در ایران کار کشاورزی در دست مردم است ابراز داشت : ورود دولت به بخش کشاورزی محدوداست لذا تصمیمات دولت نمی تواند برای کشاورزن چندان تعیین کننده باشد به طور مثال در بحران کم آبی اخیر با وجود تاکید بر عدم کشت محصولات پرمصرف ، باز شاهدیم کشاورزان اقدام به کشت وسیع محصولات جالیزی می کنند و یا آبیاری های غرقابی و برداشت بی رویه از منابع آبی که سبب بروز بحران های جدی درآب شده است.

وی با اشاره به پایین بودن میزان بارندگی استان اظهار داشت : میانگین بارندگی در کشور 350 میلیمتر بود که در کرمان این میزان تنها 60 میلیمتر گزارش شده و این نشان دهنده وضعیت بسیار نگران کننده بیلان آب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار