حقوق شهروندی از جنس عمل است

همدان (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شهروندی گفت: حقوق شهروندی از جنس حرف و شعار نیست، بلکه از جنس رفتار و عمل است.

کد مطلب: ۸۳۰۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حقوق شهروندی از جنس عمل است

مهناز احمدی دستجردی در نشست اعضای شورای معاونین استان با اشاره به دستورالعمل منشور حقوق شهروندی، اظهار کرد: این موضوع یکی از وعده های رییس جمهور محترم به مردم بوده که برای گرامیداشت حقوق مردم ساز و کارهایی پیش بینی شود.

احمدی دستجردی با بیان این که در زمینه حقوق شهروندی قوانین زیادی داریم، افزود: در قانون اساسی کشورمان به عنوان یکی ار مترقی ترین قوانین اساسی دنیا توجه خاصی به بحث حقوق شهروندی شده است.

وی تصریح کرد: با وجود قوانین فراوان و متعالی، در مقام اجرا و عمل اما مشکلاتی داریم و با نقطه مطلوب فاصله ریادی دیده می شود.

وی گفت: حقوق شهروندی از جنس حرف و شعار نیست، بلکه از جنس رفتار و عمل است.

احمدی دستجردی آموزش و پرورش و مدارس را از جمله حوزه هایی خواند که حقوق شهروندی را بهتر رعایت می کنند و خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده تا اعتماد مردم به دستگاه تعلیم و تربیت و معلمان در سطح بالایی باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور حقوق و شهروندی گفت: باید راهکارهای عملی ارائه شود تا حقوق شهروندی در سطح جامعه خود را نشان دهد.

وی با اشاره به بحث آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: یکی از راهکارهای عملی در کاهش آسیب های اجتماعی توجه به حقوق شهروندی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار