نقش دستگاه‌ها در فعالیت های سواد آموزی حیاتی است

نشست واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی به موسسات و دستگاه‌های مشارکت‌پذیر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۰۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش دستگاه‌ها در فعالیت های سواد آموزی حیاتی است

به گزارش خبرنگار پانا کرمانشاه، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی به موسسات و دستگاه‌های مشارکت‌پذیر عنوان کرد: هدف از اجرای سیاست اصل 44 قانون اساسی ارتقای کارایی و بهره وری منابع مالی، انسانی و فناوری، افزایش سهم بخش‌های غیر دولتی و تغییر نقش دولت از مالکیت و مدیریت مستقیم منابع مالی و اقتصادی به سیاست گذاری، هدایت، نظارت و توانمندسازی بخش خصوصی است.

مجید یزدان پناه همچنین افزود: نقش آفرینی دستگاه‌های مشارکت پذیر در فعالیت‌های سوادآموزی در پیشبرد سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های آموزش بزرگسالان حیاتی است و اهداف سازمان نهضت سوادآموزی محقق نمی‌شود مگر نقش تصدی‌گری به نظارتی تبدیل شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: دقت، سرعت و مراقبت از مفاد و محتوای تفاهمنامه‌ها و قرار دادها از مولفه های اساسی و پایدار فعالیت سوادآموزی است که باید توسط واحدهای مرتبط و دستگاه‌های نظارتی پیگیری، رصد و شفاف سازی شود.

هرمز نوروزی فرد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: تمام پتانسیل‌های لازم را لحاظ خواهیم کرد تا سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی با هدف توسعه، تقویت و تعمیق فرهنگ کسب علم و دانش، مهارت‌های زندگی و ارتقای آموزش‌های پس از سواد، کمک به توسعه عدالت آموزشی و شتاب بخشی در زمینه دانش عمومی و مسائل شهروندی در گروه سنی 49-10 سال محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار