موفقیت فارس در کسب مقام نخست مسابقات پرسش مهر 18

شیراز (پانا) – کارشناس مسوول اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش فارس از کسب 17 مقام برتر پرسش مهر ریاست جمهوری توسط دانش آموزان و فرهنگیان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت فارس در کسب مقام نخست مسابقات پرسش مهر 18

ابراهیم نجفی نژاد در گفت و گو با پانا افزود: هجدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری با عنوان " چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟ " در سال جاری در کشور برگزار شد که در استان فارس مورد استقبال بسیاری از سوی دانش آموزی، فرهنگیان و اولیا قرار گرفت.

وی افزود: تعداد 79 هزار و 831 ولی دانش آموز در بخش دلنوشته به رئیس جمهور شرکت کردند و 72 هزار و 352 دانش اموز و بیش از 3 هزار فرهنگی نیز در بخش های مختلف این رقابت شرکت کردند.

نجفی با اشاره به اینکه پس از بررسی آثار ارسالی 89 اثر در 13 رشته به مرحله بازبینی کشوری راه یافت ، افزود: فارس در مرحله کشوری نیز موفق به کسب یک مقام نخست، 11 مقام دوم و 4 مقام سوم شود که به لحاظ کمی نفرات برگزیده نیز موفق به کسب مقام نخست این دوره از پرسش مهر ریاست جمهوری شد.

وی ادامه داد: در بخش اولیا نیز دلنوشته ی 10 نفر از اولیا به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده است که آمنه ذبیحی از ناحیه یک شیراز جزء ده برگزیده کشوری است.

کارشناس مسوول فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مقام نخست رشته تصویر سازی در گروه هنرهای تجسمی به دانش آموز "پارسا توانایی " از ناحیه 4 شیراز تعلق گرفته است افزود: مهدی زارعی در بخش مستند از میمند و فائزه رستمی در بخش داستان از ناحیه 3 شیراز ، موفق به کسب مقام دوم و پگاه حسینی در رشته سخنوری از داراب موفق به کسب مقام سوم در بخش دانش آموزی شدند.

وی برگزیدگان بخش همکاران فرهنگی را، سیما سلیمان پور در بخش شعر از ششده، سکینه حاتمی، سهیلا راسخ، فخر السادات امیر زاده، فریده سالمی، مریم راجع در بخش سرود از ناحیه 3 شیراز، امیر پزمان در رشته نسخ از استهبان، فرامرز کشتکار در رشته تصویر سازی از ناحیه 4 شیراز موفق به کسب مقام دوم و حسن ادریسی در رشته داستان از ناحیه 3 شیراز، کیوان زارعی در رشته شعر، دنیا گندم کار در رشته مقاه پژوهشی از بالاده موفق به کسب مقام سوم این دوره از رقابت ها شدند.

یکی از رخدادهای مهم در آموزش و پرورش به لحاظ گستره مخاطبان که از سال ۷۶ در دستور کار حوزه پرورشی قرار گرفته، پرسش مهر ریاست جمهوری است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در خبرها از راهیابی ۲۸۱۳ اثر به دبیرخانه کشوری پرسش مهر خبر داده و گفته ۲۶۲ اثر از دانش‌آموزان ۲۲ کشور نیز به دبیرخانه پرسش مهر رسیده است.

مراسم اختتامیه هجدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری 12 و 13 تیرماه در تهران برگزار می شود و در این کنگره از برگزیدگان که گفته می شود 180 نفر شامل ۶۷ دانش‌آموز، ۱۰۲ معلم و ۱۱ خانواده است، تجلیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار