ایجاد پرونده های الکترونیک با هدف حذف کاغذ در تامین اجتماعی استان البرز

کرج (پانا) -مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز از ایجاد پرونده های الکترونیک بیمه شدگان تا پایان سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد پرونده های الکترونیک با هدف حذف کاغذ در تامین اجتماعی  استان البرز

مرتضی سلامی مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز، بیان کرد؛ سازمان تامین اجتماعی برای تامین امنیت خاطر نیروهای مولد و رفع دغدغه های آنها ایجاد شده است.

وی افزود: تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی در کشور است و بیش از ۵٠ درصد جمعیت حدود ۴٢ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرزبا اشاره به ماموریت های این سازمان گفت: حمایت های سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان به دو دسته کوتاه و بلندمدت تقسیم می شود.

وی غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه پروتز و اروتز و کمک هزینه کفن و دفن را از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی برشمرد.

سلامی گفت: پرداخت مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگی در ردیف تعهدات بلندمدت سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز به خدمات غیرحضوری این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: با هدف افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و کارفرمایان طی ۴ سال گذشته نحوه ارائه خدمات دستخوش تغییرات شده و ارائه خدمات به سوی آی تی(فناوری اطلاعات) و آی سی تی (فناوری اطلاعات و ارتباطات)رفته است.

وی ارائه لیست و پرداخت حق بیمه، مشاهده سوابق و اخذ فیش حقوق مستمری بگیران، را از خدمات سازمان تامین اجتماعی معرفی کرد که به شیوه غیرحضوری ارائه می شود.
سلامی در خصوص پرونده الکترونیک بیمه شدگان نیز گفت: پرونده های کاغذی در سازمان تامین اجتماعی تبدیل به پرونده های الکترونیکی می شوند و این طرح در شعب یک، دو و سه کرج و همچنین در شعبه فردیس شروع و تا پایان سال در تمامی استانهای کشور وهمچنین استان البرز عملیاتی می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت: سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان دربرابر حوادث حمایت می کند و در صورتی که بیمه شده در حین حادثه ناشی از کار دچار قطع و یا کاهش توانایی انجام کار شوند مورد حمایت قرار می گیرند.

سلامی افزود: در صورتی که طبق آرای کمیسیون پزشکی درجه کاهش توانایی کار ١٠ تا ٣٣ درصد باشد به بیمه شده غرامت نقص مقطوع تعلق می گیرد و زمانی که کاهش توان جسمانی بین ٣٣ تا ۶۶ درصد از سوی کمیسیون پزشکی تشخیص داده شود ازکارافتادگی جزئی و کاهش قدرت کار بیمه شده بالای ۶۶ درصد ، از کارفتادگی کلی محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار