مدیرکل آموزش و پرورش: ۳۵ درصد دانش‌آموزان لرستانی امسال وارد رشته‌های مهارتی می‌شوند

خرم آباد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای ورود دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی، عنوان کرد: ۳۵ درصد دانش‌آموزان لرستان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وارد می‌شوند.

کد مطلب: ۸۳۰۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش: ۳۵ درصد دانش‌آموزان لرستانی امسال وارد رشته‌های مهارتی می‌شوند

رضا زینی‌وندمقدم، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان لرستان، که در استانداری این استان برگزار شد، اظهارکرد: اولویت اصلی دستگاه‌ها برگزاری شایسته سی‌وپنجمین دوره مسابقات ورزش دانش‌آموزی در رشته کشتی نونهالان متوسطه اول در لرستان باشد.
وی با بیان اینکه مسابقات از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ مرداد در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به توانایی‌ها و استعدادهای ورزشی استان، دومین بار پیاپی است که این مسابقات در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این در حالی‌است که علاوه بر قهرمانی لرستان در مسابقات جهانی مراکش، در مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان نیز دو دانش‌آموز لرستانی موفق به کسب مدال شدند که این موضوع نشان از قدرت و توان لرستان در کشتی به عنوان رشته اول کشور می باشد.
زینی‌وندمقدم برگزاری این مسابقات را فرصتی برای معرفی استعدادهای استان بیان کرد و گفت: در این مسابقات تعداد ۸۰۰ کشتی‌گیر و مربی و سرپرست در استان حضور خواهند داشت و تلاش این است که با بسیج تمام امکانات میزبانی خوبی ارائه دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: سی‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری در رشته کشتی نونهالان متوسطه اول، پیش‌زمینه انتخابی نونهالان برای شرکت در مسابقات آسیایی است که به‌نوعی در این مسابقات برگزیدگان کشوری انتخاب می‌شوند.
وی به انتظارات آموزش و پرورش برای برگزاری این مسابقات اشاره کرد و افزود: نیاز به همراهی دستگاه‌های استانی داریم، به‌طوری‌که شهرداری اکیپ آتش‌نشانی را در زمان برگزاری در محل مسابقات مستقر کرده است.
زینی‌وند به نیاز چهار دستگاه اتوبوس برای ایاب و ذهاب شرکت‌کنندگان در سی‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری در رشته کشتی نونهالان متوسطه اول اشاره کرد و افزود: قایق سواری دریاچه کیو برای بخش‌های جنبی و تفریحی مسابقات در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به تصویر لوگوی این مسابقات اشاره و با بیان این‌که سمندر لرستانی به‌عنوان لوگوی سی‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری در رشته کشتی نونهالان متوسطه اول انتخاب شده است، اضافه کرد: صداوسیما برای پوشش خبری برنامه‌ها و پخش تیزر یک دقیقه‌ای از زیستگاه سمندر لرستانی همکاری کند.
وی بر آمادگی شرکت آب و فاضلاب و توزیع برق برای قطعی احتمالی آب و برق در محل‌های برگزاری مسابقات تاکید کرد و افزود: بازدید رایگان شرکت‌کنندگان از آثار تاریخی استان توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان هماهنگ شود.
زینی‌وند تصریح کرد: همه دستگاه‌ها همکاری کنند تا میزبان خوبی در این مسابقات باشیم چراکه لرستان از بین چند استان متقاضی مجددا به عنوان میزبان انتخاب شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به تجهیز هنرستان‌های فنی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: یکی‌از سیاست‌های آموزش و پرورش این است تا سال ۱۴۰۰ بتواند پنجاه درصد دانش آموزان را به‌سمت شاخه های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق بدهد، این در حالی‌است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استقرار یابند.
وی به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: تمام همت خود را برای احیا املاک متروکه آموزش و پرورش به کار خواهیم بست و از مسئولان آب منطقه ای استان نیز انتظار داریم تعیین و تکلیف مدرسه روستای گوشه را که در ساخت‌وساز سد مروک تخریب شده بود، هر چه سریعتر انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار