بانوان گزینشی در ورزشگاه آزادی؛ کلاه بزرگی که روی سر فدراسیون جهانی والیبال می‌گذاریم

تهران (پانا) - اجبار حضور بانوان در ورزشگاه برای کسب میزبانی در مسابقات بین‌المللی با سیاست مدیران ورزش ایران باز هم دور زده شد؛ بانوان از فردا در ورزشگاه آزادی دیدارهای تیم ملی را به‌صورت گزینشی تماشا خواهند کرد.

کد مطلب: ۸۳۰۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بانوان گزینشی در ورزشگاه آزادی؛ کلاه بزرگی که  روی سر فدراسیون جهانی والیبال می‌گذاریم

هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال از امروز تا دوشنبه سوم تیر در تهران و به میزبانی ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران که صعود نکردنش به مرحله نهایی قطعی شده است باید در این هفته به مصاف تیم‌های ملی والیبال بلغارستان، کره جنوبی و آلمان برود.

تیم ملی والیبال ایران که چند سالی می‌شود تبدیل به یکی از قدرت‌های والیبال جهان شده‌اند و در بالاترین سطح، رقابت داغی با دیگر مدعیان دارند ، هر بار ورزشگاه آزادی را نامزد میزبانی در دور اول و دور نهایی رقابت‌ها می‌کند و در اولین واکنش از سوی FIVB با یک درخواست بزرگ روبه‌رو می‌شود «زنان باید در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی حاضر باشند و بدون حضور بانوان امکان میزبانی برای ایران فراهم نیست»

اجبار کنفدراسیون جهانی والیبال به حضور زنان در ورزشگاه برای بازی‌های بین‌المللی که ایران میزبانی آنها را بر عهده دارد، مدیران فدراسیون والیبال ایران و وزارت ورزش و جوانان را همیشه وادار کرده است چاره‌ای برای این موضوع پیدا کنند تا برای گرفتن میزبانی در این رشته ورزشی مشکلی پدیدار نشود.

اما نکته اصلی اینجاست که رفتارها و سیاست‌های ورود بانوان به ورزشگاه برای تماشای مسابقات والیبال سیاست عادی نیست و در عمل بانوان هوادار والیبال نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند هرچند دوربین‌ها برای دور زدن قانون کنفدراسیون بین‌المللی والیبال نشان می‌دهند که زنان در ورزشگاه هستند.

شرایط حضور بانوان طی سال‌های قبل در لیگ جهانی و در امسال برای لیگ ملت‌ها به این صورت است که تنها بانوانی حق ورود به ورزشگاه آزادی را دارند که یا خودشان والیبالیست تیم‌های ملی هستند یا از خانواده ملی‌پوشان و مسئولان به شمار می‌روند؛ به عبارتی زنان به صورت گزینشی وارد ورزشگاه آزادی می‌شوند تا به جهان ورزش نشان داده شود که بانوان ایرانی می‌توانند والیبال را از نزدیک تماشا کنند و ایران باید میزبانی‌های دیگر در این رشته را به دست آورد.

البته از آنجا که FIVB نگاهی به شرایط فروش بلیت هم دارد، در سایت فروش بلیت مسابقات هم در ظاهر برای خرید بلیت از سوی بانوان بخشی قرار داده شده است اما این قسمت در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسته می‌شود و بانوان علاقه‌مند پس از مراجعه با پیام اتمام بلیت مواجه می‌شوند.

به نظر می‌رسد مدیران با دور زدن کنفدراسیون جهانی والیبال فعلاً می‌توانند میزبانی را به دست آورند اما اگر FIVB روی سیستم فروش بلیت هم حساس شود شاید امکان دور زدن به این سادگی مهیا نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار