استاندار یزد: شرایط کنونی جذب اعتبارات اشتغال رضایت‌بخش نیست

یزد (پانا) - استاندار یزد اظهار داشت: کارگروه اشتغال استان یزد باید شرایط پیشرو را رصد کند؛ چراکه کشور اکنون در آستانه تحریم‌های ظالمانه قرارگرفته است و بایستی در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

کد مطلب: ۸۳۰۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد: شرایط کنونی جذب اعتبارات اشتغال رضایت‌بخش نیست

محمود زمانی قمی در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به اینکه شرایط کنونی جذب اعتبارات اشتغال رضایت‌بخش نیست، گفت: تأکید بنده بر این است که کارگروه اشتغال استان یزد باید شرایط پیشرو را رصد کند؛ چراکه کشور ما در حال حاضر در آستانه تحریم‌های ظالمانه قرارگرفته است و بایستی در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف در استان یزد ظرف دو روز آینده بایستی تمام واحدهایی را که وابستگی مواد اولیه به بیرون از کشور دارند را شناسایی کنند؛ چراکه میزان وابستگی خارج از کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بایستی این وابستگی تضعیف شود.

استاندار یزد با بیان اینکه در شرایط کنونی باید میزان وابستگی واحدهای تولیدی استان یزد به مواد اولیه موردبررسی قرار گیرد، اظهار داشت: در شرایط کنونی پرداختن به دو مسئله طرح‌های نیمه‌تمام و واحدهایی که برای تکمیل بیشتر خود زیرساخت‌های آماده دارند، از اهمیت خاصی برخوردار است.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتظار می‌رود چندین موضوع نو و بدیع به دستورات کارگروه اشتغال استان یزد افزوده شود؛ چراکه بسیاری از موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی با این کارگروه هم‌پوشانی دارد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه برای کاهش وابستگی به مواد اولیه خارج از کشور و مبارزه با تحریم‌ها نیاز به برنامه‌ریزی مدون است، بیان داشت: در استان یزد این میزان وابستگی بایستی تا جایی که امکان دارد، کاهش یابد و در این راستا با توجه به محدودیت زمان باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی در پایان اضافه کرد: زمان ما برای کاهش این وابستگی‌ها اندک است و هرلحظه به تحریم نزدیک‌تر می‌شویم؛ لذا بایستی در راستای کاهش وابستگی واحدهای تولیدی استان یزد به مواد اولیه اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار