رئیس پلیس راهور استان اصفهان مطرح کرد:

همکاری گسترده‌ دستگاه‌ها در اجرای طرح "ارتقای ایمنی موتورسواران"

اصفهان (پانا) - رئیس پلیس راهور استان اصفهان از همکاری گسترده‌ دستگاه‌های استانی در اجرای طرح "ارتقای ایمنی موتورسواران" خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
همکاری گسترده‌ دستگاه‌ها در اجرای طرح "ارتقای ایمنی موتورسواران"

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، پیرامون اهداف اجرای طرح ارتقا ایمنی موتورسواران اظهار داشت: طرح ارتقا ایمنی موتورسواران با همکاری پلیس راهور استان و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه ایمنی موتورسواران در حال اجراست.

وی با اعلام اینکه در راستای اجرای این طرح، نقاط پرسانحه موتورسواران شناسایی شده است، ادامه داد: مأموران پلیس در این مناطق استقرار یافته‌اند و با موتورسواران متخلف برخورد می‌کنند و با توجه به نوع تخلف، آن‌ها را به کلاس‌های آموزشی واقع در پارک قلمستان و پارک پروین معرفی می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد تصادفات منجر به فوت متعلق به موتورسواران است گفت: برگزاری چنین طرح‌هایی ضروری و لازم‌الاجرا است.

وی همچنین درباره برنامه‌های آینده این طرح بیان کرد: از اولویت‌های ما این است که با همکاری دیگر نهادها و سازمان‌ها طرح ارتقای ایمنی موتورسواران را گسترده‌تر کنیم.

سرهنگ رضایی خاطرنشان کرد: در قدم اول باید به موتورسواران که عموماً در رده سنی بین 17 تا 35 سال هستند آگاهی‌ها و آموزش‌های لازم داده شود. در مرحله بعد که جلسات مربوط به آن همچنان در حال برگزاری است، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی اعمال خواهد شد و همچنین مسیرهای ویژه‌ای مطابق شرایط ایمنی موتورسواران طراحی خواهد شد و با اجرای درست این طرح یقیناً سوانح موتورسواری کاهش پیدا می‌کند.

رضایی درباره نحوه آموزش در طرح ارتقای ایمنی موتورسواران نیز گفت: در این طرح، از کارشناسان مربوط به حوزه حمل و نقل دعوت می‌شود که ضمن ارائه توضیحات لازم پیرامون چگونگی موتورسواری سالم به متخلفان، با پخش فیلم‌های تصادفات و سوانح موتورسواری، عاقبت اعمال خطرناک موتورسواری را به آن‌ها متذکر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار