همایش بزرگ رسانه ای پانا در آذربایجان شرقی/۵

پیشکسوت رسانه: خبرنگاری،شغلی که تعطیلی نمی شناسد

پانا(تبریز)-خبرنگار پیشکسوت حوزه رسانه گفت: در دوران فعالیت خودم همواره نگاه خوبی نسبت به پانا داشتم، چراکه خود من نیز از دوران دانش آموزی شروع به فعالیت خبرنگاری کردم.

کد مطلب: ۸۳۰۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشکسوت رسانه: خبرنگاری،شغلی که تعطیلی نمی شناسد

محمد حسن علم لو، خبرنگار پیشکسوت جامعه رسانه، در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: من ازسال 47 که پایه اول دبیرستان بودم با خبر و خبرنگاری آشنا شدم و اینک فعالیت خبرگزاری پانا که آموزش و تربیت خبرنگاران را از همان سن پایه گذاری می کند برایم ارزشمند است.

این خبرنگار مجرب پتانسیل تاثیرگذاری پانا را بسیار گسترده دانسته و افزود: اگر پانا بتواند در جذب دانش آموزان و معرفی خود به مدارس خوب عمل کند می تواند تاثیرگذاری مطلوب در جامعه مان با فعالیت های خود داشته باشد.

علم لو درخصوص حوزه رسانه و خبرنگاری خاطرنشان کرد:خبرنگاری یک حرفه ای است که می توان گفت به استعداد بستگی زیادی دارد البته داشتن مسئولیت پذیری و پشتکار در هرکاری مهم است در خبرنگاری مهم تر.

وی با یادآوری خاطرات طول50سال خبرنگاری خود تاکید کرد:خبرنگاری جدیت و عشق می خواهد و نباید فعالان این عرصه ازجمله افرادی باشند که به دنبال مادیات هستند بلکه خبر و خبرنویسی جنبه معنوی بالایی دارد و فضای کار معنوی در این شغل باز است.

پیشکسوت حوزه رسانه، خبرنگاری را شغلی که تعطیلی نمی شناسد عنوان کرده و گفت: در طول 35 از فعالیتم به یاد ندارم در جمع، یک ماه مرخصی داشته باشم. حتی ما در زمان جنگ و بمباران نیز مجبور می شدیم به جای رفتن به مناطق برای حضور در صحنه و تهیه خبر آماده باشیم.

محمد حسن علم لو، به عنوان نصیحتی برای خبرنگاران جوان یا آور شد: اخلاق مداری یکی از ویژگی های مهم خبرنگاران است در کار خود همواره اخلاق مدار باشید و تنها برای خیر و صلاح مردم خود بنویسید.

گفتنی است در پایان این گفت و گو صمد علیزاده،رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی، درخصوص حضور این پیشکسوت رسانه ای در جمع خبرنگاران دانش آموز گفت:رسالت پانا که پرورش و تربیت نسل آینده خبرنگاران است وحضور پیشکسوتان این عرصه موجب انتقال تجربیاتشان به این نسل جوان می شود که بسیار حائز اهمیت است.

علیزاده در ادامه تاکید کرد: بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان یکی از راه های پرورش درست خبرنگار است که عملی شدن این رسالت برای سازمان دانش آموزی اهمیت ویژه ای داشته و بدین دلیل در این راستا سازمان همراه خبرگزاری پانا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار