معاونت خدمات شهری شهرداری شهرقدس گفت:

لزوم اجرای سیستم آبیاری قطره ای در فضای سبز شهرقدس

شهر قدس (پانا )- معاونت خدمات شهری شهرداری قدس با اشاره به بحث نوسازی پارک های شهر بر لزوم اجرای سیستم آبیاری قطره ای در آبیاری فضای سبز شهری نیز تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۰۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم اجرای سیستم آبیاری قطره ای در فضای سبز شهرقدس

حمید کاظمی معاونت خدمات شهرداری شهر قدس در گفتگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران در خصوص بازسازی پارک های سطح شهرستان اظهار داشت: پارک آزادگان و پارک ولیعصر(عج) دو پارک بزرگ در شهر هستند که نیاز به بهسازی و نوسازی در پروژه فضای سبز، کاشت نهال، درختکاری، المان و آبنما، دارند و در حال حاضر این پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: جدول های حاشیه سطح پارک آزادگان تعویض خواهند شد و در حال حاضر فواره ها تعمیر و بازسازی و احتمال جابه جایی مواردی از درختان به نقاط دیگر پارک خواهیم بود.

معاونت خدمات شهر شهرداری قدس گفت: بهسازی پارک ها و توسعه فضای سبز را به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های شهرداری و مدیریت شهری است و عاملی کلیدی میباشدکه در سلامت روحی و روانی شهروندان تاثیر دارد.

کاظمی بیان کرد: نوسازی سرویس بهداشتی پارک ها انجام شده و در صدد حذف بخشی از چمن پارک آزادگان و تبدیل آن به سنگ فرش هستیم وبه دلیل بحران کمبود آب در سطح کشور و ایجاد سیستم آبیاری قطره ای برای صرفه جویی از مصرف بیش از حد آب در پارک ها انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آبیاری بلوارها و فضای سبز شهری در ساعت شب با تانکر حمل آب انجام می شود و این خود آسیب جدی برای فضای سبز و افزایش مصرف آب وارد میکند و در حال حاضر اجرای طرح آبیاری قطره ای و لوله گذاری بعضی نقاط انجام شده است.

کاظمی تصریح کرد: امیدواریم با جایگزینی گونه های متناسب با شرایط آب و هوایی این منطقه ، شاهد توسعه فضای سبز شهری و صرفه جویی در مصرف آب باشیم.

/خبرنگار : پردیس سهیلی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار