معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد:

فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان از تیرماه 97 آغاز می‌شود

زاهدان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: طرح اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان با اولویت حمایت از کالای ایرانی و همچنین برنامه های متنوع و جدید از دوم تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۰۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان از تیرماه 97 آغاز می‌شود

سرگلزایی مقدم با اشاره به اینکه تابستان و فعالیت‌های تابستانی بهترین فرصت برای تحقق راهبرد‌ها و اولویت‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی است، اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل عظیم دانش آموزان در مدیریت طرح اوقات فراغت بسیار مهم وضروری است.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه استان سیستان وبلوچستان دارای شرایط اقلیمی خاصی است و در اجرای این طرح شرایط آب و هوایی حائز اهمیت فراوانی می باشد، رشته های مورد استقبال دانش آموزان و زمان کلاسها می بایستی بر این اساس برنامه ریزی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل خاطر نشان کرد: از آنجائیکه تابستان یک فرصت مغتنم برای همه دانش‌آموزان به شمار می رود لذا بایستی بستر مناسبی محیا نمود تا بتوانند استعدادهای بالقوه ی شان را به منصه ی ظهور رسانند زیرا بسیاری از استعداد‌ها در همین فاصله زمانی اندک تا شروع سال تحصیلی جدید می‌تواند در تحقق شکوفایی استعدادهای آنان قرار گیرد؛ لذا کیفیت ‌بخشی به فعالیت‌های تابستانی مهمترین اولویت معاونت پرورشی خواهد بود.

وی در مورد آغاز برنامه های طرح اوقات فراغت نیز بیان داشت: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در بخش های مختلفی از جمله فرهنگی، هنری، پژوهشی ، ورزشی و مهارت آموزی، به مدت 8هفته از تاریخ 02 / 04 /97 لغایت 25/ 05/ 97سازماندهی می شود. افزون بر آن فعالیت های دارالقران ها در دوره های مختلف تحصیلی نیز از دیگر برنامه های این طرح محسوب می شوند.

سرگلزایی مقدم ادامه داد: استفاده از ظرفیت مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بر اساس تفاهم نامه ی فی مابین وسازمان فنی وحرفه ای شهرستانها، سالن های ورزشی مدارس، مدارس غیر انتفاعی وهنرستانها نیز مد نظر ما در این طرح می باشد.

افزود: امسال سیاست آموزش و پرورش استان علاوه بر کیفیت پایگاه‌های تابستانی، تاکید بر مهارت آموزی است و هر دانش آموز باید یک مهارت را در این فرصت طلایی آموزش ببیند. لذا در نظر داریم با تلاش مدیران محترم مدارس و مراکز تابستانی و اهتمام همکاران ساعی ادارات مناطق و با هم افزایی و همکاری دستگاه های مختلف و فعال در حوزه‌های مختلف با بهبود برنامه های این طرح ،‌ مدیریت شایسته ای بر این فرصت ارزشمند تربیتی و آموزشی داشته باشیم.

مقدم در مورد رویکرد جدید طرح اوقات فراغت در تابستان نیز گفت : امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش علاوه بر ادامه روند سال های گذشته، به اجرای طرح اوقات فراغت در فضای مجازی توجه ویژه ای خواهد شد. این برنامه ها با رویکرد اجرای بازی و سرگرمی ، انجام تست های مشاوره، آموزش مفاهیم و روابط اجتماعی و مفاهیم غیر آموزشی انجام می پذیرد .

وی افزود: در مدارس و پایگاههای طرح غنی سازی اوقات فراغت با آموزش مهارتهای مختلف سازمانی و لازم تلاش خواهیم کرد با فعالسازی انجمن ها در کانونهای فرهنگی وتربیتی لحظات خوبی را برای دانش آموزان رقم بزنیم.

پرورشی و فرهنگی اداره کل در خصوص فعالیت های سازمان دانش آموزی در ایام تابستان نیز بیان کرد: اردو های ملی و کارگاه های آموزش خبرنگاری در اولویت فعالیتهای سازمان دانش آموزی است و از سایر کلاس های سازمان دانش آموزی در این ایام می توان از تدوین فیلم ، خبر نویسی، اجرا و گویندگی، مهارت های تشکیلاتی و .. نیزنام برد .

وی عنوان داشت: در کارگاههای آموزش خبرنگاری که با حضور اساتید استانی و با نظارت مستقیم استان برگزار خواهد شد مهارت های لازم این حرفه به علاقه مندان آموزش داده می شود و در نهایت مدرک خبرنگاری به آن ها اعطا خواهد شد. و همچنین در صورت تداوم فعالیت، دانش آموزان به عنوان خبرنگاران افتخاری پانا با شهرستان ها و مناطق و استان همکاری خواهند داشت.

وی در پایان افزود: در طول تابستان تعداد 164 پایگاه طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سراسر استان فعال و منتظر حضور گرم و پویای دانش آموزان خلاق و پرتلاش خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار