مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

سوادآموزی جزو برنامه های استراتژیک کشور است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سوادآموزی جزو برنامه های استراتژیک کشور است.

کد مطلب: ۸۳۰۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی جزو برنامه های استراتژیک کشور است

احمد ناصری در همایش کارشناسان سوادآموزی مناطق و نواحی استان طی سخنانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در چند سال اخیر در حوزه های مختلف جایگاه برتر و شایسته تقدیر رادر کشور به خود اختصاص داده است، عنوان کرد که این مهم، با تلاش مدیران، روسا و کارشناسان مناطق و نواحی محقق شده است.

وی با اشاره به تاکید وزیرآموزش وپرورش و همچنین استاندار اردبیل به تقویت وتوسعه فعالیت های حوزه سوادآموزی اظهار داشت: تخصیص اعتبارات لازم برای این حوزه نشانگر اهمیت این حوزه در برنامه ریزی های کلان و استراتژیک کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با عنوان اینکه سواد یک ابزار اثر بخش در تقویت روابط اجتماعی و توسعه کشور در حوزه های مختلف می باشد، تصریح کرد: در گزارش فعالیت های آموزش و پرورش که اخیرا در استانداری ارائه شد، سوادآموزی جزو 12 شاخصی بود که در این گزارش بدان پرداخت شد.

ناصری در ادامه خاطر نشان ساخت: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه، پایان بی سوادی در استان را جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه شناسایی، جذب و آموزش در حوزه سوادآموزی مساله کلیدی است، یادآوری کرد: دو عامل انسداد بیسوادی و شناسایی بازماندگان از تحصیل، می تواند در رسیدن به این هدف کارساز باشد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان با نظارت دقیق بر روند فعالیت های سواد آموزی در مناطق و نواحی می توان از هدر رفت منابع انسانی و مالی جلوگیری کرد.

ناصری همچنین به اختصاص فضاهای مناسب آموزشی برای جذب بیشتر بی سوادان تاکید کرد و گفت: در مناطق و نواحی ستاد های پشتیبانی فعال باشند تا مساله سواد آموزی به یک امر عمومی تبدیل شود.

وی درپایان به استفاده بهینه از ظرفیت مراکز یادگیری در مناطق و نواحی استان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار