داستان «کشتی کرامت» و شاید «کشتی مرگ» در هیسپان تی وی

تهران (پانا) - داستان مهاجرینی که می خواهند از طریق کشتی به امید زندگی بهتر به کشورهای اروپایی پناهنده شوند و اتفاقاتی را از سر بگذرانند که در این مسیر شاید منجر به مرگ آن ها نیز شود، در مستند «کشتی کرامت» به آنتن هیسپان تی وی رسیده است.

کد مطلب: ۸۳۰۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
داستان «کشتی کرامت» و شاید «کشتی مرگ» در هیسپان تی وی

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «کشتی کرامت» (Dignidad a bordo ) به کشتی اشاره دارد که توسط سازمان بشردوستانه پزشکان بدون مرز تجهیز شده است و در دریای مدیترانه با هدف کمک به هزاران مهاجری که در تلاش برای رسیدن به خاک اروپا هستند، در حرکت است.
لوئیس هرتادو، تهیه کننده این مستند همراه این کشتی نجات شده و با داستان زندگی این مهاجرین همراه می شود. در ادامه این مستند، مخاطبین با یک فاجعه انسانی که دریای مدیترانه را به یکی از بزرگترین گورستان ها تبدیل کرده است مواجه می شوند زیرا در راه رسیدن به مقصد، به دلیل جمعیت زیادی که در این کشتی ها و قایق های بزرگ و کوچک حضور دارند، با طوفانی شدن هوا و تکان های شدید این قایق ها، این افراد به درون آب افتاده و غرق می شوند.
در این مستند 52 دقیقه ای، سعی شده با پرسیدن سوالاتی از این مهاجران، سفر آن ها به چالش کشیده شود؛ « چرا بسیاری از مردم تصمیم می گیرند که با جان و زندگی خود بازی کنند؟»، « چرا آنها را محکوم به مرگ در دریا کرده اند؟»، « این مهاجران چرا برای رسیدن به عزت و شرف انسانی جان خود را به بازی می گیرند؟»، لوئیس هرتادو با پرسیدن این سوالات در هنگام سفر از مهاجرین، سعی در نشان دادن ابعاد مختلف زندگی این مهاجرین و چرایی حضور این افراد در کشتی را به مخاطبین بهتر نشان دهد.
مستند «کشتی کرامت» محصول سال 2015 در دو قسمت 25 دقیقه ای از روز چهارشنبه ساعت 8:30 به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زیان هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار