معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل:

اردبیلی ‌ها بیش از 10 میلیارد ریال فطریه دادند

اردبیل (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: مردم این استان در عید سعید فطر 10 میلیارد ریال زکات فطریه خود را به خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد پرداخت کردند.

کد مطلب: ۸۳۰۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اردبیلی ‌ها بیش از 10 میلیارد ریال فطریه دادند

صفر توحیدی افزود: فطریه مردم استان در همان روز عید فطر در اختیار 26 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد و سایر افراد نیازمند جامعه قرار گرفت تا بخشی از مشکلات اساسی آنها برطرف شود .
وی با بیان اینکه بیش از یک هزار پایگاه برای دریافت زکات فطریه در این استان تدارک دیده شد، اظهار کرد: علاوه بر آن خیرین با مراجعه به 38 مرکز نیکوکاری استان زکات فطریه خود را به دست نیازمندان محله خود رساندند .
معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بیان کرد: فطریه و تمام کمک‌ های مردمی از شهری به شهر دیگر منتقل نشده و در بین نیازمندان و مستمندان همان منطقه توزیع می‌ شود .
توحیدی گفت: ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان بر اساس سیستم نیازسنجی صورت می‌گیرد و این امر موجب شفاف‌ سازی هزینه ‌کرد کمک ‌های مردمی شده است .
معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد استان همچنین افزود: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات موظف به دریافت زکات فطره خیران است و بر اساس نظر مقام معظم رهبری متولی دریافت و هزینه‌ کرد زکات کمیته امداد می باشد .
بر اساس فتوای مراجع تقلید و مصوبه شورای مرکزی زکات کشور زکات فطریه در طرح ‌های عمرانی هزینه نمی‌شود و فقط برای رفع مشکلات اقشار بی‌بضاعت تعلق می‌گیرد .
گفتنی است: 26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار