تیم ملی ایران و پروژه ایستادگی مقابل 2 توفان 15 دقیقه‌ای اسپانیا

تهران (پانا) – تیم ملی ایران باید امشب در دیداری سخت و حساس مقابل اسپانیا قرار بگیرد؛ نبردی که به نظر می‌رسد دو زمان 15 دقیقه‌ای سخت و پرفشار را پیش روی ایران قرار دهد.

کد مطلب: ۸۳۰۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تیم ملی ایران و پروژه ایستادگی مقابل 2 توفان 15 دقیقه‌ای اسپانیا

پیروزی مقابل مراکش در آخرین ثانیه‌های بازی به لطف گل به خودی مدافع مراکشی‌ها انتظارات را از تیم ملی ایران بالا برده است و حالا بسیاری در انتظار عملکردی خارق‌العاده از این تیم در دیدار مقابل اسپانیا و پرتغال هستند و برخی پا را فراتر از مرحله گروهی گذاشته به این موضوع فکر می‌کنند که چه حریفی برای تیم ملی ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی از تیم‌های حاضر در گروه A مناسبت‌تر است.

تیم ملی ایران در دیداری که به طور حتم سخت‌تر و پرفشارتر از بازی مقابل مراکش است باید ساعت 22:30 امشب به مصاف اسپانیا برود، تیمی که همچنان بسیاری از بازیکنانی را که در جام جهانی 2010 قهرمان شدند، در ترکیب خود دارد و ستاره‌های جدیدی را در لیست خود می‌بیند. دیوید دخه‌آ، جرارد پیکه، سرخیو راموس، آندرس اینستا، ایسکو، دیوید سیلوا، دیگو کاستا و ... تنها بخش کوچکی از نام‌های بزرگی هستند که در لیست 23 نفره اسپانیا برای جام جهانی 2018 وجود دارند.

شاید انسان عاقلی نباشد که در بزرگ بودن تیم ملی اسپانیا و مدعی جدی قهرمانی بودن آنها شک کند اما مروری بر عملکرد آنها در دیدارهای اخیر نشان می‌دهد که این تیم در چه زمانی خطرناک‌ ظاهر می‌شود و شاگردان کارلوس کی‌روش در چه دقایقی باید بیشتر مراقب ضربه زدن از سوی ماتادورها باشند.

ماتادورها تیم خطرناک دقایق ابتدایی

تیم ملی اسپانیا در 6 دیدار دوستانه‌ پیش از آغاز جام جهانی و همچنین در بازی اول جام جهانی مقابل پرتغال 20 بار به گل رسیده و با میانگین تقریبا 3 گل در هر بازی آمار خوبی از خود برجای گذاشته است.

با نگاهی به پراکندگی دقایق گلزنی ماتادورها در 7 بازی اخیر یک نکته کاملاً مشخص است؛ تیم ملی اسپانیا بیشتر برنامه‌های خود برای نتیجه‌گیری را در دو زمان 15 دقیقه ابتدایی نیمه اول و نیمه دوم انجام می‌دهد، آنها یازده گل از 20 گل خود را در این دقایق به ثمر رسانده اند؛ 4 گل در دقایق یک تا 15 و هفت گل در دقایق 45 تا 60 مهم‌ترین سهم در گلزنی اسپانیا بوده است که البته در این دو زمان باز هم برتری با دقایق ابتدایی نیمه دوم است.

در پراکندگی گل‌های زده شده در سایر زمان‌های بازی، 15 دقیقه دوم بازی در هر دو نیمه در جایگاه بعدی برای حملات اسپانیا قرار دارد و 7 گل در این دقایق به ثمر رسیده که چهار گل در دقایق 15 تا 30 و سه گل در دقایق 60 تا 75 به ثمر رسیده است. نکته قابل توجه دیگر این است که تیم ملی اسپانیا اگر بتواند تا دقیقه 30 در نیمه اول و یا تا دقیقه 75 در نیمه دوم، نتیجه را به سود خود پیش ببرد در 15 دقیقه پایانی بازی در هر دو نیمه تیمی است که رو به بازی آرام و حفظ توپ می‌آورد و در این دقایق تنها 2 بار موفق به گلزنی شده است.

به عبارت دیگر اسپانیا تنها در شرایط در 15 دقیقه پایانی هر دو نیمه روی دروازه حریف فشار می‌آورد که بازی گره خورده باشد، برای مثال گل دیدار دوستانه اسپانیا و تونس که با برد یک بر صفر اسپانیا به پایان رسید در دقیقه 84 به ثمر رسید و یا در دیدار مقابل آرژانتین که با برد عجیب 6 بر یک اسپانیا به پایان رسید این تیم به رقم اینکه برتری کاملی بر جریان بازی داشت در 15 دقیقه آخر بازی گلزنی نکرد و سعی در حفظ توپ داشت.

پیش‌بینی سخت گلزن‌ها

هر چند دیگو کاستا در دیدار اول جام جهانی مقابل پرتغال دبل کرد اما آمار و شرایط ماتادورها در بازی‌های گذشته نشان می‌دهد که این تیم در پراکندگی گلزن‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند و نمی‌توان بار گلزنی در اسپانیا را روی دوش یک بازیکن انداخت. هافبک‌ها و مهاجمان اسپانیا 14 بار گلزنی کرده‌اند که سهم هر یک هفت گل بوده است و مدافعان این تیم 6 بار موفق به گلزنی شده‌اند که از 2 گل از این 6 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.

در میان گلزن‌های دیدارهای اخیر اسپانیا بهترین گلزن کاستا و ایسکو بوده‌اند که هر کدام 3 بار موفق به گلزنی شدند و آسپاس، آلبا، سیلوا و راموس هر کدام با دو گل در رده‌های بعدی هستند که در این میان راموس هر دو گلش را با پنالتی به ثمر رسانده است.

البته در لیست تیم ملی اسپانیا بهترین گلزن دیوید سیلوا است که 35 گل ملی دارد.

بهترین زمان برای گلزنی ایران به اسپانیا

اسپانیا در بازی‌های اخیر و پس از پایان مرحله انتخابی جام جهانی، 9 بار دروازه‌اش باز شده و در دیدار مقابل روسیه و پرتغال 6 گل از این 9 گل را دریافت کرده است.

در پراکندگی گل‌های دریافتی اسپانیا دقایق 30 تا 45 با چهار گل خورده بیشترین سهم را دارد. با توجه به اینکه در همین زمان اسپانیا کمترین گل زده را دارد می‌توان این تیم را در زمان مورد نظر ضربه پذیر دانست.

دقایق 60 تا 75 با 3 گل خورده در رده بعدی قرار دارد اما نکته مهم این است که اسپانیا در دقیقه 15 تا 30 که یکی از زمان‌های اوج‌گیری حملات این تیم است دروازه‌اش باز نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار