دومین دوره جشنواره تئاتر بهرام بیضایی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - –دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر بهرام بیضایی از اجرای 25 کار صحنه‌ای برگزیده این جشنواره در تیرماه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دومین دوره جشنواره تئاتر بهرام بیضایی برگزار می‌شود

آرش اشاداد دبیر دومین جشنواره تئاتر بهرام بیضایی با اشاره به گسترده‌تر‌شدن دوره دوم این جشنواره از نظر آثار شرکت‌کننده و تعداد برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره به پانا گفت: امسال 200 متن به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از میان آنها 25 متن برای اجرای صحنه‌ای (بخش مسابقه) انتخاب شدند.

وی افزود: بررسی و انتخاب این 25 اجرا را 3 نفر از شاگردان استاد بیضایی، که طی سال‌های 84 تا 87 افتخار شاگردی ایشان را داشتند، انجام شده است.

اشاداد درباره متون برگزیده بخش مسابقه اعلام کرد: متن‌ها به دو بخش «آثار بیضایی» و بخش «آزاد» تقسیم شده‌اند که بیشتر متون انتخابی از آثار استاد بیضایی هستند و تعدادی هم متن در بخش آزاد داریم. این 25 اثر در 5 تا 30 تیرماه امسال در سالن نمایش «دیوار چهارم» به صحنه می‌روند.

دبیر جشنواره تئاتر بیضایی با اشاره به جوایز این دوره از جشنواره گفت: برگزیدگان شامل بهترین بازیگران اول تا سوم زن و مرد، بهترین کارگردانی اول تا سوم، بهترین اثر صحنه‌ای اول تا سوم خواهند بود. همچنین یک برگزیده در بخش‌های گریم، طراحی صحنه، طراحی لباس، تیزر تئاتر، عکس و دکور خواهیم داشت.

وی افزود: به گروه‌های برگزیده اول تا سوم فرصت اجرای عموم داده خواهد شد. همچنین شرکت «اپلاتو»، از حامیان جشنواره، علاوه بر طراحی دکور گروه‌های اول تا سوم، ساخت رایگان دکور برگزیده اول را به عنوان جایزه برعهده دارد و 20 ساعت پلاتوی رایگان نیز در اختیار 3 گروه برگزیده قرار خواهد داد.

به گفته آرش اشاداد افتتاحیه جشنواره روز اول تیرماه در تماشاخانه «دیوار چهارم» برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر بیضایی در پاسخ به این سوال که آیا شخص بهرام بیضایی از برگزاری این جشنواره مطلع است اظهار کرد: سال گذشته در اجرای دور نخست این جشنواره ایشان از اخبار آغاز و برگزاری جشنواره مطلع بودند و به طور شفاهی حمایت کردند اما به دلیل برخی سوء استفاده‌هایی که از قول یا دستخط استاد در سال‌های اخیر صورت گرفته است، ایشان از ارسال هر نوع دستخط یا مصاحبه امتناع کردند.

دومین دوره جشنواره تئاتر بهرام بیضایی تیرماه 97 با حضور گروه‌هایی از سراسر کشور در تماشاخانه «دیوار چهارم» برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار