مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی خبرداد:

سهم 22 درصدی کارکنان دولت از در آمد مالیاتی استان

بیرجند (پانا)- مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: بیشترین درصد مالیات وصولی در استان مربوط به بخش مالیات بر ارزش افزوده با سهم 39 درصد است و کارکنان دولت در این بین سهمی 22 درصدی دارند.

کد مطلب: ۸۳۰۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سهم 22 درصدی کارکنان دولت از در آمد مالیاتی استان

مهدی نباتی مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت:در فاصله زمانی سال 87 تا 97 که استارت مالیات بر ارزش افزوده خورده است ، 2489 میلیارد ریال مالیات برا رزش افزوده اخذ شده است که مستقیما به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شده است و در جهت توسعه شهرها و روستاها مورد استفاده قرار گرفته است.

نباتی افزود: درسال 96، حدود 2462 میلیارد ریال کمک مالیاتی دریافت شده است که از این رقم، 1485 میلیارد ریال در بخش مالیات مستقیم بوده است و 977 میلیارد ریال در بخش ارزش افزوده اخذ شده است و این نشان می دهد که 91 درصد در آمدهای وصولی دولت از سوی اداره امور مالیاتی است و 9 درصد باقی مانده مربوط به سایر ارگان هاست.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: در دو ماه اول سال 97 نیز ، 286 میلیارد ریال در آمد مالیاتی اخذ شده است که بیشترین میزان آن با رقمی بالغ بر 189 میلیارد ریال مربوط به مالیات های مستقیم دریافت شده بوده است.

وی در ادامه درخصوص میزان مشارکت نهاد ها ومردم در خصوص در آمد مالیاتی گفت: : بیشترین درصد مالیات وصولی در استان مربوط به بخش مالیات بر ارزش افزوده با سهم 39 درصد است و کارکنان دولت در این بین سهمی 22 درصدی دارند.

نباتی تصریح کرد: 42632 مؤدی مالیاتی در استان خراسان جنوبی وجود دارند که 6632 نفر در حوزه اشخاص حقوقی و 6 هزار آن در بخش کسبه هستند و همچنین حذف کاغذ و الکترونیکی شدن دریافت مالیات از مودیان جزء برنامه های اداره امور مالیاتی است تا به این روش تسهیل در امر مودیان به وجود آورد و عدالت وشفاف سازی حساب مؤدی انجام شود.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: عده ای از مودیان مالیاتی در سطح کشور وجود دارند که از شفاف سازی حساب مالیاتی خود برای دولت جلوگیری میکنند و با حساب سازی ، قصد فرار مالیاتی را دارند که در قانون مالیاتی جدید، فرار مالیاتی جرم محسوب می شود.

وی افزود: افرادی با اخذ وکالت ازروستائیان و افرادی که کارت بازرگانی دارند، از کارت آنها سوء استفاده کرده وبرای جلوگیری از دادن مالیات از کارت موکل استفاده می کنند و مالیات به حساب فرد اصلی تخصیص می یابد ولی در حال حاضر دفاتر اسناد رسمی اجازه دادن وکالت را ندارند.

نباتی در خصوص طرح های جامع مالیاتی گفت: در استان خراسان جنوبی این طرح ها 90 درصد پیشرفت داشته و عملیاتی شده است که این فاز حدود 109 میلیارد ریال اعتبار در برداشته است و امیدواریم تا پایان سال 96 و اوایل سال97 این سامانه به طور کامل عملیاتی شود.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت:باتوجه به اینکه سهم خراسان جنوبی از درآمد مالیاتی کل کشور بیست و هفت صدم است، این استان در رتبه های پایین است ولی با این وجود از لحاظ وصول همین مبلغ بسیار موفق بوده است.

وی افزود :با توجه به اینکه دو روز تا پایان مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی باقی مانده است ، از مودیان مالیاتی درخواست می شود تا هرچه زودتر اظهارنامه خود را یا به صورت حضوری و یادر سایت امور مالیاتی استان ارائه دهند تا برای آنها جریمه در نظر گرفته نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار