کلاس های درس اولویت امروز آموزش و پرورش هستند

ارومیه(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:امروز آموزش و پرورش همه تلاش خود را برای پویایی و کیفیت کلاس های درس به کار می برد.

کد مطلب: ۸۳۰۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کلاس های درس اولویت امروز آموزش و پرورش هستند

ابراهیم محمدی در جلسه مدیران مدارس اموزش و پرورش شهرستان ماکو با تاکید براستفاده از مشارکت های مردمی افزود: خانواده ها به این نهاد اعتماد خاصی دارند و باید از مشارکت انان در سرعت بخشی به برنامه های این نهاد به عنوان یک ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

وی اضافه کرد: چندین سیاست آموزش و پرورش استان برای سال 97 به عنوان سیاستهای راهبردی این نهاد تدوین شده است.

محمدی گفت: اولویت اول این نهاد امروز کلاسهای درس است و امروز اجازه داده نمی شود کلاسهای درس استان بدون معلم باشد.

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر تلاشهای زیادی در زمینه جذب نیرو شده است و امسال نیز نوید خوبی برای جذب نیروی انسانی از محل ماده 28 و سهمیه دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و رقمی حدود یکهزار و 300 نفر سهمیه هر دو قسمت است و تلاش می شود این ظرفیت ارتقا یابد.

وی با اشاره به خروج نیروی انسانی ادامه داد: پیش بینی شده تا یکهزار و 500 نفر امسال بازنشسته شوند که با توجه به استقرار پایه دوزاهم امسال کمبود نیرو وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به کمبود پنج هزار کلاس درس در استان بیان کرد: با احتساب کمکهای خیرین و 940 میلیارد ریال تعهدات آنان در سالجاری در امر مدرسه سازی پیش بینی می شود در 2 سال اینده سه هزار کلاس درس به تعداد کلاسهای درس استان با این روند افزوده شود.

محمدی افزود: این نهاد با 36 هزار کارمند که 22 هزار نفر آنها در کلاسها حضور دارند باید با خلاقیت در راستای حل مشکلات گام بردارد.

وی با شاره به برخی موارد و موضوعات اساسی قابل مطرح در زمینه تعلیم و تربیت اظهار کرد: عفت و پاکدامنی اولین موضوعی است که رعایت ان توسط مسئولان الزامیست.

محمدی افزود: عفت در نگاه، عفت در پوشش، عفت در رفتار، عفت در گفتار و عفت در فکر از جمله این موارد است.

وی بیان کرد: داشتن عفت در فکر به عنوان متولی تعلیم و تربیت باید در اولویت باشد و عفت در گفتار باید در زمانی که مسئولان پشت تریبون هستند رعایت شود و از اظهار نظر های بی مورد پرهیز شود.

محمدی گفت: عفت، حیا و حفظ حرمت باید در رفتار نیز رعایت شود چرا که گاها اخباری می رسد که گسترش این موارد در جامعه آموزش و پرورش دیده می شود.

وی افزود: در رابطه با برنامه های کلی این نهاد که راهبرد اساسی برای سال جاریست باید گفت شعار و راهبرد اساسی آموزش و پرورش استان شفافیت و پاسخگویی است و اگر نتوان به عنوان یک مدیر پاسخگوی رفتارها و تصمیمات بود این برنامه فاقد شفافیت لازم است.

محمدی اضافه کرد: بحث اخلاق و احلاقمداری نکته دوم مورد تاکید در برنامه های آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: اگر اخلاق در بین دانش اموزان نهادینه شود در این جامعه اسیبهای اجتماعی، تهمت و افترا، تنش زایی و تنش زدایی و ایجاد چالش و فریبکاری به حداقل می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: اگر فردی می خواهد اخلاق اداری داشته باشد باید سه نکته را رعایت کند که یکی از این موارد اخلاق در مسئولیتی است که می پذیرد و باید خدمتگزار خوبی برای مردمی بود که امانتهای خود را به ما سپرده اند.

وی با بیان این مطلب که پرهیزاز مسایل سیاسی و جناحی و گروهی نیز لازمه کار در این نهاد است گفت: این نهاد جای سیاسی کاری نیست و اجازه داده نمی شود مسایل سیاسی با مسایل تعلیم و تربیت تداخل داشته باشد.

محمدی افزود: فرهنگ دینی با محوریت نماز باید در مدارس گسترش یابد و این درصورتی محقق می شود که خود مسئولان مدرسه عامل به نماز باشند و اگر دانش اموزان در مدارس در امر نماز از هم سبقت بگیرند بیانگر جاری بودن روح تربیت دینی در مدرسه و جامعه است.

وی ادامه داد: ارتقای شان و منزلت معلمان و فرهنگیان از موارد دیگری است تلاش می شود اجازه تعرض به این ساحت داده نشود و این جایگاه والایی است.

وی گفت: حدف مستند سازی کاغذی از مدارس از موضوعاتی است که قابل پیگیری است .

محمدی اضافه کرد: کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی و تربیت بدنی و ایجاد نشاط و جنب و جوش در مدارس و در بین دانش اموزان لازم است.

وی اظهار کرد: باید روح بخشی به برنامه های فرهنگی و پرورشی و تربیت بدنی در مدارس علی رغم وجود کمبودها مورد توجه باشد .

محمدی گفت: نباید غیر از کتب درسی و محتواهای تعریف شده چیزی در کیف دانش اموزان مدارس باشد ونباید فشار مضاعف کاری بر مدارس ارائه کرد چرا که آموزش اسان و پر بار باید در مدارس جزو برنامه ها باشد.

وی بیان کرد: لازم است تا از بازنشستگان استان در امر تعلیم و تربیت به عنوان مشاوران با تجربه استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار