معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

تشکیل کارگروه بیمه‌ای برای رفع مشکلات رانندگان

تهران (پانا) - معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از تشکیل کارگروهی بیمه‌ای برای بررسی و رفع مشکلات صنفی و بیمه‌ای رانندگان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه بیمه‌ای برای رفع مشکلات رانندگان

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا گفت: گروه دوم رانندگان، خودمالک هستند و از پوشش قانون کار خارج هستند و از این رو مشمول قانون سخت و زیان‌آور نیستند و همچنین بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری نیز دریافت نمی‌کنند.

زدا گفت: در سال‌های اخیر تلاش شده قانون کار را به گروه دوم رانندگان کار تعمیم دهند که این کار صحیح نیست و باید برای این گروه قانون و شرایط جدید تعریف شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در سال ٨٩ توافق نامه‌ای میان سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها و تأمین اجتماعی منعقد شد و سازمان هدفمندی یارانه‌ها متعهد شد رانندگان را تحت پوشش ببرد و بر این اساس ١٣,٥ درصد حق بیمه را راننده و ١٣.٥ درصد را این سازمان به عنوان سهم کارفرما بپردازد.

وی افزود: بیمه رانندگان آغاز شد و امروز ٩٥٠ هزار راننده در کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که خدمت‌رسانی به این قشر موجب افتخار این سازمان است اما سهم کافرمایی حق بیمه رانندگان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشد و این سازمان بیش از ٣ هزار میلیارد تومان از سازمان هدفمندی یارانه‌ها بابت سهم کارفرمایی طلب دارد و از سوی دیگر با قانونی روبرو هستیم که اگر بدون تأمین اعتبار فعالیتی انجام دهیم، تخلف کرده‌ایم.

زدا با اشاره به دعوت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رانندگان و بررسی مسائل صنفی و بیمه‌ای آنها در جلسه‌ای گفت: به همین علت کارگروهی بیمه‌ای و دبیرخانه دائمی برای آن تشکیل شد تا مشکلات این افراد در این کارگروه رفع شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان حامی رانندگان است و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز به بررسی مسائل بیمه‌ای رانندگان در این کارگروه تأکید کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار