قرارهای محیط زیستی هفته سوم خردادماه برگزار شد

تهران (پانا) - قرار سبز هفته سوم خرداد با حضور فعالان محیط زیست در مناطق مختلف کشور برگزار شد و فعالان محیط زیست، برنامه‌های مختلفی را برای حفظ محیط زیست انجام دادند.

کد مطلب: ۸۳۰۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
قرارهای محیط زیستی هفته سوم خردادماه برگزار شد

در هفته سوم خردادماه و در تقارن با روز جهانی گل و گیاه گروه‌های محیط زیستی در سراسر کشور به حفاظت از طبیعت ایران پرداختند.

پاکسازان طبیعت فارس دست خالی برگشتند

در ادامه فعالیت‌های مستمر و هفتگی «پاکسازان طبیعت فارس» صد و شصد و چهارمین برنامه خود را در «تنگ دَلخان» یکی از روستاهای بکر و زیبای استان فارس برگزار کردند، طبیعت دوستان برای اولین بار خوشبختانه تقریبا دست خالی برگشته و زباله‌ای پیدا نکردند.

دیدار از سرای سالمندان در روز جهانی گل و گیاه

مصادف شدن عید سعید فطر و روز جهانی گل وگیاه بهانه‌ای شد تا گروه رفتگران طبیعت بهبهان صد و سومین برنامه خود را در سرای سالمندان آل یاسین با اهدای گل به سالمندان این مرکز برگزار کنند.

فیروزآباد فارس در حفظ گونه‌‍‌های کمیاب گیاهی تلاش می‌کند

«تشکل چاغداش یاشیل» با همکاری اداره منابع طبیعی فیروزآباد اقدام به آبیاری نهال های «زریین» کرد. زربین از گونه‌های کمیاب و قدیمی است که عمر گونه‌های آن در فیروزآباد بالغ بر هزار سال است. گروه چاغداش تلاش می‌کند، با اقداماتی چون؛ کاشت و نگهداری نهال‌های زربین و بنای «باغ موزه زربین» در فیروزآباد در حفظ و معرفی این گونه درختی بکوشد. این گروه در اسفندماه باغ موزه زربین را با کاشت 200 اصله نهال زربین در تنگ خرقه فیروزآباد بنا کردند.

«دیوارسبزما» شعار مشهدی‌ها در هفته محیط زیست

«انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات» در هفته محیط زیست برای اولین بار طرح بزرگ خود با نام «دیوار سبز» با محوریت فرهنگ صحیح استفاده از زباله ها را در روستای «گرجی سفلا» در استان خراسان رضوی با کمک دهیاری و اهالی روستا اجرایی کرد و در نظر دارد این طرح را در دیگر روستاها هم برگزار کند.

مهار آتش سوزی جنگل‌های لاهیجان به‌ وسیله گروه محیط زیستی

پاکسازی مسیر ایستگاه اول تله کابین تا تاج خروس در استان گیلان به وسیله کارگروه فرهنگی تورنگ‌ بوم‌بانان گیلان با عنوان طرح «جمعه‌ها با محیط زیست» برگزار شد. همچنین پس از اتمام کار آتش‌سوزی اطراف تاج خروس هم مهار شد.

به مناسبت هفته محیط ‌زیست پاکسازی ساحل سحرخیز محله به‌وسیله اداره محیط زیست شهرستان لاهیجان و بخشداری رودبنه با همراهی سازمان مردم نهاد بوم‌بانان گیلان انجام گرفت.

صعود کوهنوردان اصفهانی به کوه گنبد باز

گروه کوهنوردی صبا بادرود اصفهان به مناسبت عید سعید فطر به کوه گنبد باز صعود کردند.

روز جهانی بیابان‌زایی در لاهیجان برگزار شد

کارگاه «پیامدهای گرمایش جهانی و بیابان‌زایی» به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان در لاهیجان برگزارشد.

همچنین اولین نمایشگاه دستاوردهای سمن‌های شهر رحیم آباد به همت موسسه محیط زیست آسمان‌رود و همکاری موسسات خیریه با حضور مسئولان افتتاح شد. هزینه اجناس قابل فروش در این غرفه‌ها به نیازمندان اهدا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار