سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات: محصولات لبنی غیرپاستوریزه عمده‌ترین راه انتقال بروسلوز به انسان است

قاین (پانا) - سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات مهمترین راه انتقال بیماری بروسلوز به جمعیت انسانی را مصرف محصولات غیر پاستوریزه عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۳۰۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات: محصولات لبنی غیرپاستوریزه عمده‌ترین راه انتقال بروسلوز به انسان است

دکتر رضا محمودی زاوه سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات اظهار داشت: بروسلوز یا تب مالت یک بیماری عفونی قابل انتقال به انسان است و حیواناتی نظیر گاو، گوسفند و بز می‌توانند به بیماری مبتلا شوند که عمده‌ترین راه انتقال بیماری به انسان را از طریق خوراکی به‌ ویژه از طریق محصولات لبنی غیرپاستوریزه دانست و بیان کرد: تماس با ترشحات رحمی و جنین‌های سقط شده در دام‌های آلوده و تنفس گرد و غبار آلوده از دیگر راه‌های انتقال این بیماری است.


محمودی زاوه افزود: افراد مبتلا به بیماری تب مالت می‌توانند علائم بسیار متنوعی نشان دهند که عمده‌ترین این علائم در انسان تب مواج، لرز شدید، عرق کردن ، دردهای عمومی بدن، درد پشت و ستون فقرات بدن، درد مفاصل، سردرد، بی‌اشتهایی و ... است.


وی در ارتباط با راه‌های کنترل و پیشگیری این بیماری عنوان کرد: می‌توان جلوی ابتلا به این بیماری خطرناک و در عین حال پنهان را از طریق واکسیناسیون به‌موقع دام‌ها ، عدم مصرف شیر خام و مراجعه سریع افراد مشکوک به بیماری به مراکز بهداشتی و درمانی را گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار