بررسی قصه ها و افسانه های ایرانی در کارگاه "گذر از جهان افسانه"

اصفهان (پانا) - کارگاه آموزشی "گذر از جهان افسانه" با رویکرد تحلیل و بررسی قصه ها و افسانه های ایرانی از سوی موزه عصارخانه شاهی برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۳۰۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی قصه ها و افسانه های ایرانی در کارگاه "گذر از جهان افسانه"

مدیر عصارخانه شاهی در این خصوص اظهار کرد: عصارخانه شاهی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به عنوان مرکز مطالعات فرهنگ عامه رسالت خود را در پرداختن به فرهنگ عامه قرار داده که مسلما بخش عمده ای از این فرهنگ عامه مردم ما ادبیات عامه بوده که از مثل ها، داستان ها و ضرب المثل ها تشکیل شده است.

مریم قانونی افزود: کارگاه "گذر از جهان افسانه" نیز با هدف آشنا کردن مردم با افسانه ها، مثل ها و ضرب المثل های قدیمی و داستان های مرتبط با آن برگزار می شود.

وی ادامه داد: در هر کارگاه یکی از این داستان های قدیمی توسط قصه گوی حاضر در برنامه روایت شده و سپس توضیحات مربوط به آن داستان بیان شده و نمادها و نشانه های آن مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در هر جلسه یکی از مثل های قدیمی با محوریت اصفهان بیان می شود و شرکت کنندگان با این بخش از ادبیات عامه نیز آشنا می شوند.

مدیر موزه عصارخانه شاهی گفت: ندریس این کارگاه آموزشی را دکتر زهرا معینی فر، دانش آموخته رشته ادبیات در مقطع دکترا و استاد دانشگاه بر عهده دارد که فعالیت های قابل توجهی در زمینه داستان سرایی، بررسی افسانه ها و داستانهای قدیمی و کهن انجام داده است.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی "گذر از جهان افسانه" از نیمه دوم تیرماه سال جاری، روزهای یکشنبه ساعت 17 در موزه عصارخانه شاهی واقع در میدان نقش جهان میزبان علاقمندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار