مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد

تعرفه برق ماه های تیر و مرداد در یزد کاهش می یابد

یزد (پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از کاهش تعرفه انرژی الکتریکی در ماه های تیر و مرداد 97در استان خبر داد و گفت: در این 2ماه نحوه تعرفه محاسبه انرژی مصرفی در مناطق « گرمسیری چهار» از 392 ریال تا 2هزار و 939ریال منظور می شود.

کد مطلب: ۸۳۰۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تعرفه برق ماه های تیر و مرداد در یزد کاهش می یابد

"محمدرضا صحتی" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزداظهار کرد: هم اکنون متوسط تعرفه به غیر از 2ماه یادشده از 490 ریال تا سه هزار و 511 ریال برای مشترکان محاسبه می شود.
به گفته وی سقف نرخ خانگی به ازای هر کیلووات در مناطق عادی و ماه های غیرگرم مناطق گرمسیر 2هزار و 122 ریال و ماههای گرم مناطق گرمسیر یکهزار و 795 ریال است.
وی با بیان اینکه عوارض برق هشت درصد بهای انرژی الکتریکی مصرفی است که صرف توسعه برقرسانی به روستاها می شود، تاکید کرد: پارسال به ازای هر کیلووات 50 ریال از مشترکان دریافت شد که امسال با وجود محاسبه هشت درصد برای عوارض برق ، مشترکان روستایی از پرداخت آن معاف هستند.
صحتی همچنین از دریافت ماهانه یکهزار ریال از مشترکان شهری و 500 ریال از مشرکان روستایی به عنوان بیمه خانگی در پرداخت خسارت ناشی از نوسان برق خبر داد.
وی یادآور شد: افزایش 9 درصد نرخ تعرفه برق بر اساس نامه وزیر نیرو در 2 نوبت از اسفند سال قبل و اردیبهشت امسال به ترتیب به میزان 1.77 و 6.98 درصد اعمال خواهد شد.
این مسئول در عین حال با اشاره پیک بار استان پیش بینی کرد پیک مصرف کل استان در تابستان امسال به یکهزار و 600 مگاوات برسد در حالیکه این میزان سال قبل هزار و 430 مگاوات بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد در ادامه با بیان اینکه پارسال با همکاری اداره های استان و جابجایی ساعت اداری ، 20 مگاوات در مصرف صرفه جویی شد ، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 2 برابر سال گذشته صرفه جویی شود.
صحتی با اشاره به الزام در تبدیل شبکه های سیمی در حریم به کابل خودنگهدار تا پایان سال 97یادآور شد: بر اساس تصمیم کمیته عالی ایمنی ، شبکه های سیمی در حریم باید به کابل خودنگهدار تغییر کند.
تعداد مشترگان برق یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور 643هزار مشترک است.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
بیشترین آمار مشترکان استان مربوط به خانگی با 522 هزار و 272مشترک و بخش تجاری هم 86 هزار و 267 مشترک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار